PRT Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 CZesc mam pytanie :] wyda sie proste ale napewno ja nie wiem :P. Popatrzcie mam dwa rysunki (a i B).Zrobiłem tak ze w rysunku a jak klikne na lewy przycisk myszki to stwarza sie jakis obieject.Teraz w rysunku b tez tak zrobiem i tez z lewym przyciskiem myszy i gdy naciskam w czasie gry na lewy przycisk myszy to pojawiajam mi sie oba obiecty z ryzunku a ib :/ . Nie zroumiałe :D.A wiec chce zrobic tak zeby po kliknieciu na dany rysunek lewa mysza pojawiał sie obiekt a nie jak klikne sobie gdzies obok . Prosze o pom c jak moza szybka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroziom Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 Musisz zrobić aby po kliknięciu na rysunek(a nie byle gdzie) pojawiał sie nowy objekt. :) chyba bo ja jeszcze nie robiłem nic takiego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 4 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 SOry ale zle troche to powiedziałem mi chodzi oto zeby po klikniecie na rysunek a pokazał mi sie object a a jak klikne na rysunek b to object b itd. A ja mam ze jak klikne na rysunek a lub b to pojawiaja mi sie objecty a ib :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 4 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 Nikt nie wiem :? a jak zrobic tak zeby jakis object pojawił sie poszedł do jakiegos miejsca tam cos zrobił i wrucił ta samą drogą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 No widac za trudne pytania zdajesz... ale mimo to sprubuje Pytanie pierwsze : Tworzysz obiekt A i wybierasz dla niego sprute ( rysunek ). Tworzysz obiekt B i wybierasz dla niego sprute. Tworzysz obiekt AA ( to bedzie obiekt ktory ma sie stworzyc po kliknieciu na rysunek A i tworzysz obiekt BB ( jak w przypadku AA ) W evencie mouse obiektu A wybierasz left pressed i tam wrzucasz klocek execute a piece of code a w nim wpisujesz { instance_create(10,10,AA); } podobnie dla obiektu B Pytanie drugie : Sposobów jest mnustwo. To programowanie a nie nauka szydelkowania. Ja podam jeden z wielu, nie koniecznie najlatwiejszy czy najlepszy. Tworzysz obiekt sterujący np "kontroler". W tym obiekcie wybierasz event create i wrzucasz tam klocek execute a piece of code a w nim : { instance_create(10,10,nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic); nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.direction=0; nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.speed=2; alarm[0]=200; } Teraz wybierasz event alarm[0] i wrzucasz tam znamienny execute a piece of code a wnim wpisujesz : { alarm[1]=200; nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.direction=180; } Nastepnie event alarm[1] a tam : { nazwa_obiektu_ktory_ma_sie_pojawic.speed=0; } Samo poruszanie obiektem jest bez sensu... tak jak kod ktory podalem no ale nie powiedziales o co Ci dokladnie chodzi a ten kod zrobi dokladnie to co napisale. Jesli chcesz uzyc bardziej skomplikowanych sciezek niz linia prosta ( kod ktory podalem ) to zapoznaj się z dzialaniem "path". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się