Skocz do zawartości

Pixel Art


123el

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie jak narysowane są takie choćby postaci z Doom'a, to prawdziwy Pixel Art*. Jak myślicie jak to było początkowo robione, tak idealnie...? Jaką macie teorię powstania takich rysunków, ja zakładam, że były normalnie rysowane i zeskanowane, po czym skonwertowane jako bit mapy, co wy myślicie?

 

*Gdy przybliżymy sobie taką postać to widzimy masę nie powiązanych ze sobą kolorków, wystarczy sobie oddalić i postać wygląda idealnie..., mimo iż bliska bez sensu...

 

PS: Wiem, że temat troszeczkę bez sensu, ale bardzo bym chciał do równać tym rysownikom, lecz jeszcze nie wiem jak :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gadasz. :P Można pixela stworzyć od zera, wykonywać linearta i kolorować jednocześnie. Trzeba tylko mieć umiejętności.

 

A jak chcesz im dorównać to ćwicz. Na to potrzeba czasu. Ja pixeluje 3-4 lata, a nie jestem jeszcze mistrzem. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo myślałem, że może oni to jakoś inaczej, tak nawiasem to widziałem fotkę, gdzie koleś lepił model Hell Knight'a, wiem już że wzorowali się na najpierw robionych modelach z bliżej nie określonej szarej masy...

 

PS: Ja pixeluję rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ludzie lubą kombinować z podkładami i takimi tam. Prawdziwe prace pixelowe są tworzone od zera, pixel po pixelu, bez użycia narzędzi wypełnienia*, gumki, linii, koła czy podobnych - czyli tak jak robili to pierwsi pixelartyści. =)

 

*akurat wypełnienie jest teraz "dozwolone", ale...

 

EDIT

No i oczywiście mała paleta kolorów. Ja używam najczęściej 9 kolorów 24 bitowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixelowanie pracy można zaczynać byle jak, chodzi o tylko ogólny zarys. Można oczywiście od razu kombinować całą pracę, ale na dłuższą metę się to nie sprawdza. Dlatego lepiej zaczynać outline -> lineart -> szczegółowy lineart, później kolorować.

 

Mam jednego WIPa, to może pokażę:

1. Grubymi liniami ogólny zarys postaci i pozy.

step1.png

2. Czysty lineart, dodaje więcej szczegółów - nie musi być piękny. :]

step2.png

3. Szczegółowy lineart.

step3.png

4. Dobór kolorów, tutaj akurat tylko 2 podstawowe.

step4.png

5. Dobór odcieni kolorów ( nie tylko po jasności, choć tutaj akurat po jasności xD ), cieniowanie.

step5.png

Nie jest to najlepszy WIP, ale jedyny jaki udało mi się zachować. :P

 

EDIT

Najtrudniej przejść przez 1-4 kroki, wtedy można się najszybciej zniechęcić. :P

 

Błąd pogrubiłem, tak na przyszłość.

Jaklub

 

Bywa. =)

Tymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys sie bawilem, w sumie w podstawowce i gimnazjum duzo pixel artow kleilem, teraz ide na łatwizne i dobrawiam corelkiem. W kazdym razie ciekawa technika ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

W DOOM wszelkie potwory zostały wymodelowane w 3D, a następnie zrzucone do bitmap. Zresztą pikselart w komercyjnych grach 2D to rzadkość. Stosowało się go głównie w czasach kiedy karty graficzne oferowały limitowaną ilość kolorów, np. maks. 16 czy 256, ale i wtedy już stosowali odpowiednie narzędzia, typu wypełnianie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, użyłem szachownicy, ale tylko na potrzeby upodobnienia powierzchni do kory drzewa. Nie najlepiej wyszło. :P

 

Co do programu, przejdź sobie na GraphicsGale ( zoom 4000%! ^_^ ). Jest wygodniejszy od Painta - głównie dlatego że posiada skróty klawiszowe których Paint nie ma za dużo. <_<

 

EDIT

Przesadzasz. I to zdrowo. <_<

 

EDIT 2

Szachownicę można też nazwać ditheringiem.

 

propaganja, masz jakieś zachowane może? =)

 

Ranmus, wbrew pozorom jest wiele gier w których używa się pixelartu. Np. produkcje na Game Boy'a. No i gry trochę bardziej tradycyjne. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, użyłem szachownicy, ale tylko na potrzeby upodobnienia powierzchni do kory drzewa. Nie najlepiej wyszło. :P

 

Co do programu, przejdź sobie na GraphicsGale. Jest wygodniejszy od Painta - głównie dlatego że posiada skróty klawiszowe których Paint nie ma za dużo. <_<

 

EDIT

Przesadzasz. I to zdrowo. <_<

 

EDIT 2

Szachownicę można też nazwać ditheringiem.

 

propaganja, masz jakieś zachowane może? =)

 

Ranmus, wbrew pozorom jest wiele gier w których używa się nadal pixelartu. Np. produkcje na Game Boy'a.

oj nie, to były czasy jak miałem jeszcze pentium 200mhz ;-) ale miałem całą serię motywów z jakiś gier, diablo, turok, duke nukem itp. głownie postacie mocno przerysowane ;)

EDIT.

Nie wiem czy mozna to nazwac pixel artem, w kazdym razie paint i tylko paint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ja się nauczyłem z Pro Motion trzymać pobieranie pod klawiszem ctrl, albo prawym przyciskiem myszy. I do wy bajerowanej palety kolorów. No, ale to już kwestia gustu.

 

propaganja, szkoda. Ja tam trzymam nawet największe crapy z moich początków, aż wstyd się przyznać. =)

 

EDIT

Ogólnie jeśli chodzi o pixelart, trzeba być naprawdę porąbany by się za to zabierać. Nie mówię nic o cierpliwości, bo jej sama metoda rysowania uczy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku tylko Paint, później Pro Motion Trial, następnie GraphicsGale i na koniec Paint i GraphicsGale. :P

 

Wszystkie są Paintopodobne tylko trochę się różnią funkcjami/skrótami/obsługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Pixel Arciee siedze jedynie pół roku i mi dziwnie wychodzi, ale mam dopiro 12 lat. Narazie robie tylko i wyłącznie w Paincie ;).

Jesli chodzi o takie gry 2d to gdzieś czytałem o tym w komputer świat. Jak znajde to dam zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google nie łaska? Nawet sam ostatnio odsyłałeś kogoś do googlowania.

 

Najlepiej na pixeljoint.com, ja też piszę polski serwis pixelartowy ( bo aktualny zdycha - pix.art.pl, jak coś to wyślijcie pozdrowienia dla TeenIce'a =P ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumex -> Po pierwsze nie Kubox ale Kubx (być może literówka, każdemu się zdarza). Tak to moje początki, z dachem miałem problem, gdyż nie mogłem "uchwycić" kątu, z którego go rysować.

A może by zrobić temat, w którym każdy mógłby się pochwalić swoim artem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...