Skocz do zawartości

Broń, która podczas poruszania jest w ręce


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Słuchajcie kiedyś już też pisałem taki temat, ale odpowiedzieliście mi ale to nie działało poprawnie. Więc piszecie mi tak: x=gracz.x + 55 y=gracz.y - 2

I ten gracz może się ruszyć i broń idzie z nim, ale jak zrobie żeby ruszył ręką to jest już ustawione żeby tylko w jednym miejscu gracza był i wtedy broń zostaje w jednym miejscu, a ręka wędruje do góry.

Jak grałem w przykłady innych to broń była w ręce można było ruszać i jak ktoś broni doknął to mu życie brało, a jak dotknął gracza to brało życie graczowi... Plis pomóżcie mi :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i nie ma nic o broni tylko o głowie, jak tam zrobić żeby jak się strzeli to wszystkiego nie raniło, a o broni nic... Mam taki przykład, w którym gostek trzyma broń w ręku i ona jest dobrze, albo to jest aby sprite. Nie wiem. Jak ktoś może to nich ktoś taki przykład poda. Z góry dzięki :thumbsup:

 

Pozdrawiam

 

Bedi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie. Broń, jak wpisze kod jest w jednym miejscu objektu tak?? np. x=gracz.x + 55 y=gracz.y - 2

I jak rusze ręką to ona (broń) zostanie w tym jednym miejscu, a ręka idzie do góry lub na dół, a ja chcę żeby ona była na końcówce ręki i po ruchu do góry i na dół ta broń była w tej ręce. :D

 

EDIT: Muszę mieć odpowiedź bo tej gry nigdy nie zorbie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha o tym to nie pomyślałem :P ale ja nie miałem osobno tych części tylko wszystko razem i właśnie dlatego szukałem dobrego kodu... Dzięki

 

Pozdrawiam

 

Bedi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim drawuj tylko z postaci jej sprite, ręke i bron, nie rób 3 obiektów bo to mało profesjonalne, potem zrob takie zmienne jak hand_rot i gun_rot i gunx, guny. W End step ustawiasz hand_rot (obrócenie ręki),gun_rot i gunx, guny (obrócenie oraz pozycje guna) na takie żeby pasowało do poszczegolnych klatek np:

END STEP

if (sprite_index==kuca)
{
// zakladamy ze to sie sklada z 3 klatek a zwykla pozycja guna jest //x-5,y-10
// teraz ludzik kuca, trzeba zmieniac pozycje guna
switch(round(image_index))
{
case 0:
gun_x=x;
gun_y=y;
break;
case 1:
gun_x=x-2;
gun_y=y+4;
break;
case 2:
gun_x=x-2;
gun_y=y+8;
break;
}
//to wszystko jest tak teorytycznie, pozycje ustawiasz se jakie chcesz.

 

DRAW

 

// Jak tam masz jakąś zmienną oznaczającą jaką masz bron
// np 'bron' :P
// zakladamy ze jak nie masz guna to bron=0;
switch(bron)
{
case 1:
// to niech bedzie np pistolet o spritku 'sprPistol'
draw_sprite_ext(sprPistol,0,gunx,guny,1,1,gun_rot,c_white,1);
break;
case 2:
// to niech bedzie np karabinek o spritku 'sprMgun'
draw_sprite_ext(sprMgun,0,gunx,guny,1,1,gun_rot,c_white,1);
break;
}

 

To wszystko tak bardzo prowizorycznie, mam nadzieje że rozumiesz, tak samo jak bron rysujesz też ręke :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabardzo nie czaje. Mam zrobić 3 sprity?? i nie robić trzech objektów?? i ... nie czaje daj przyklad

nie łapie się w tym

 

EDIT: Aha i nie mam zarejestrowanego GM

 

EDIT2: Ok udało mi się zrobić ale gdzie mam wpisać tą zmienną broń??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...