Skocz do zawartości

Animacja śmierci gdy nie ma żyć


Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc chcę zrobićtak żeby jak bohater hero nie ma żyć to pokazywała się animacja śmierci

 

Próbowałem robić to spritem ale jest jeden problem mam ustawioną zmiane sprita przy klaiszu w lewo i w prawo WIĘC jeśli animacja śmierci nawet się włączy to gdy jest wciśnięty klawisz strzałki to animacja powraca np do (animacji) chodzenia w lewo

 

 

 

Pomóżcie Prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mówie jak zmieniam sprita i jak jest naciśnięty klawisz to sprite się zmienia a ja chce żeby jak się zakończy animacja śmierci żeby pokazywał się hige score

 

 

EDIT:

 

Co do tworzenia nowego objektu

 

kiedy używam efektu parallaxu i daje stwórz nowy objekt (a stary za którym podązał ekran zniszcz) pokauje się błąd objektu control(od parallaxu)

 

 

Co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w tym objekcie jest pełno animacj skąd on będzie wiedziała po której włączyć high score

 

Zresztąniebęde się powtarzał patrz mój pierwszy post

 

Chyba że jest jakaś opcja zablokowania innych animacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co jeśli on nie chce, żeby pokazało się highscore, albo gra ma się toczyć dalej po śmierci bohatera ?? Tzn. przeciwnicy się ruszają i gra płynie dalej, ale po animacji śmierci, hero nie może się ruszać...?

 

Tutaj wystarczy dać takie coś, że przed każdym kodem i akcją, gdzie jest sekwencja poruszania się albo zmiany sprite'a, dać warunek np. if death == false. W Create'ach ustrawić wartość death na domyślne false, a w kodzie na śmierć bohatera napisać:

if lives <= 0 { sprite_index = animacja_smierci; death = true }

I tyle. Nawet można by było lepiej tą zmienną zrobić na globalną, wtedy tyczyła by się wszystkich obiektów, więc efekt 'zamrożenia' gry w momencie śmierci byłby lepszy, ale za to trzeba by dać ten warunek z death'em we wszystkich obiektach... Zresztą, we wszystkich możliwych rozwiązaniach tego problemu, tak czy inaczej, będziesz musiał zdefiniować dodatkowo porzynajmniej jedną zmienną i jeden warunek, więc właściwie nie ma wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zaraz spróbuje czy działa

 

A nie ma jakiegoś klocka za pomocą którego można by było zrobić death==false

tak jak do variable

 

 

No tak ale co mam zrobić żeby po końcu animacji Śmierć pokazał się high scoore i zrestartowała się gra ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie klocki w Control. Ten ścięty kwadrat z napisem VAR odpowiada za warunek (np. if lol is equal to 777, czyli inaczej if lol == 777), a jasny kwadrat z tym samym napisem odpowiada za definiowanie zmiennych (set value of a variable lol to true etc.). Jednak nadal trzeba wcześniej definiować te zmienne w Create lub w innym evencie, zanim użyje się tego klocka... Żótły kwadrat odpowiada za rysowanie wartości zmiennych na ekranie (tak jak kod draw_text(x,y,""+string(zmienna))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...