aaaaaa Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Prosze o pomoc chcę zrobićtak żeby jak bohater hero nie ma żyć to pokazywała się animacja śmierci Próbowałem robić to spritem ale jest jeden problem mam ustawioną zmiane sprita przy klaiszu w lewo i w prawo WIĘC jeśli animacja śmierci nawet się włączy to gdy jest wciśnięty klawisz strzałki to animacja powraca np do (animacji) chodzenia w lewo Pomóżcie Prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 if (lives == 0) image_index=animacja_smierci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 to jeśli giniesz zmień obiekt i już :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 ToMoEX szybciej będzie zmienić sprite xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 ale mówie jak zmieniam sprita i jak jest naciśnięty klawisz to sprite się zmienia a ja chce żeby jak się zakończy animacja śmierci żeby pokazywał się hige score EDIT: Co do tworzenia nowego objektu kiedy używam efektu parallaxu i daje stwórz nowy objekt (a stary za którym podązał ekran zniszcz) pokauje się błąd objektu control(od parallaxu) Co to może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Animation End i daj żeby pokazało high score Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 ale w tym objekcie jest pełno animacj skąd on będzie wiedziała po której włączyć high score Zresztąniebęde się powtarzał patrz mój pierwszy post Chyba że jest jakaś opcja zablokowania innych animacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 oto chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Ale co jeśli on nie chce, żeby pokazało się highscore, albo gra ma się toczyć dalej po śmierci bohatera ?? Tzn. przeciwnicy się ruszają i gra płynie dalej, ale po animacji śmierci, hero nie może się ruszać...? Tutaj wystarczy dać takie coś, że przed każdym kodem i akcją, gdzie jest sekwencja poruszania się albo zmiany sprite'a, dać warunek np. if death == false. W Create'ach ustrawić wartość death na domyślne false, a w kodzie na śmierć bohatera napisać: if lives <= 0 { sprite_index = animacja_smierci; death = true } I tyle. Nawet można by było lepiej tą zmienną zrobić na globalną, wtedy tyczyła by się wszystkich obiektów, więc efekt 'zamrożenia' gry w momencie śmierci byłby lepszy, ale za to trzeba by dać ten warunek z death'em we wszystkich obiektach... Zresztą, we wszystkich możliwych rozwiązaniach tego problemu, tak czy inaczej, będziesz musiał zdefiniować dodatkowo porzynajmniej jedną zmienną i jeden warunek, więc właściwie nie ma wyjścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Dzięki zaraz spróbuje czy działa A nie ma jakiegoś klocka za pomocą którego można by było zrobić death==false tak jak do variable No tak ale co mam zrobić żeby po końcu animacji Śmierć pokazał się high scoore i zrestartowała się gra ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Są takie klocki w Control. Ten ścięty kwadrat z napisem VAR odpowiada za warunek (np. if lol is equal to 777, czyli inaczej if lol == 777), a jasny kwadrat z tym samym napisem odpowiada za definiowanie zmiennych (set value of a variable lol to true etc.). Jednak nadal trzeba wcześniej definiować te zmienne w Create lub w innym evencie, zanim użyje się tego klocka... Żótły kwadrat odpowiada za rysowanie wartości zmiennych na ekranie (tak jak kod draw_text(x,y,""+string(zmienna))). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się