Odin Opublikowano 26 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2004 witam, witam :) ostatnio z nudow zabralem sie za pewna gierke. Niestety moje umiejetnosci w GM 5.3 [ bo na tej wersji pracuje ] sa raczej mizerne wiec silnik wymyslony przezemnie raczej do najlepszych nie nalezy. Głownie chodzi tu o zmiane obietków w przypadku jakiejs czynnosci [ odrazu mowie, ze zrobienie tego jedynie ze zniama spritow byloby katorgia ]. I tu pojawia sie problem. Nie wiem jak ustawic w opcjacj roomu aby ekran przesuwal sie za wszystkimi wyznaczonymi przezemni obiektami a nie tylko jednym. Narazie wyglada to mniejwiecej tak, ze ide - plansza sie przesuwa' podstakuje - plansza stoi, laduje na ziemi - planszcza szybko skacze za obiektem i idzie normalnie. Mam nadzieje, ze ktos zrozumial o co mi chodzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Listopada 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2004 Chcesz by plansza przesuwala sie za paroma obiektami czyli jak? Wszytkie maja byc wyswietlane, a gdy jeden z nich bedzie za daleko, to nie bedzie mogl wyjsc i plansza stoi w miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Odin Opublikowano 26 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2004 nie, nie. Na planszy ma byc widoczny jeden obiekt za ktorym przesuwa sie plansza. Przy zwyklych ustawieniach gdy ten obiekt zniknie plansza nie ma za czym sie przesuwac. Chce wiec aby mozliwe bylo przesuwanie planszy za kilkoma obiektami [ tzn. aby room przesuwal sie rowno z obiektem, mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi ] i aby tylko jeden z nich byl widoczny. Juz chyba inaczej tego wytlumaczyc nie umiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Listopada 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2004 A to nie lepiej przy smierci tego widocznego obiektu utworzyc nowy niewidoczny i jemu przypisac przesuwanie view'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Odin Opublikowano 27 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 w sumie byloby to najprostrze rozwiazanie za jednoczesnie straszliwie uciazliwe do zrobienia gdyz trzeba byloby zespolic przesuwanie tego z wszystkimi innymi [ a jest ich kilkanascie ]. Jak nie bedzie innego pomyslu to bede musial tak zrobic ale moze ktos ma jeszcze jakis inny pomysl :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 27 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2004 2 obiekty. 1 to gracz, 2 to view. Dajesz aby obiekt view byl caly czas na pozycji obiektu Gracz. Kiedy health gracza jest rowny - 0, gracz ma sie odnowic w wskazanym miejscu, a obiekt view ma przesuwać się w kierunku gracza az do kolizji. Kiedy ta nastąpi obiekt ma znow otrzymać x oraz y obiektu Gracz. Sposób nie spowalnial by gry ( Znacznie :P ) a jest chyba najprostszy. Sposób z niewidzialnym obiektem jest znacznie lepszy ( By Ranma ) i wydaje mi się że zastosowanie go byloby na twoim miejscu najlepsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się