Skocz do zawartości

Odin

Użytkownicy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Odin

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. za przeproszeniem idiotą nie jestem - działa, dzięki
  2. Bardzo proste i konkretne pytanie - jak w 'locie' ( w czasie gry ) zmienic obiekt za ktorym odbywa sie przesuwanie room'u ? Jakos nie udalo mi sie znalesc takiej funkcji, mam nadzieje, ze w ogole jest to mozliwe gdyz bez tego pewnien moj projekt padnie zanim w ogole sie rozpocznie :lol:
  3. oczywiście, że nie mam krysztalu takze w drugim roomie - tyle, że zmienna by wrocilaby do '0' wiem. W dodatku jest odwolanie od samego sprita [ gdyby bylo do obiekty zrobilbym inaczej ]. Po zaznaczeniu persistent nic sie nie zmienilo edit: ok, poszlem po troche oliwy do glowy i poradzilem sobie. Mam nadzieje, ze juz nie bedzie problemow - jakby co znow sie odezwe [ i tak to pewnie nic nie obchodzi ale... :) ]
  4. wiem, ze jestem ciemny ale mi cos to nie dziala :/ robie dwa sprity - niby postac i niby krysztal pod obiekt krysztalu daje po create w code global.krysztall=0 w tym samym obiekcie pod delete daje w code global.krysztall=1 w postaci daje na enter zmiane poziomu a na spacje usuniecie krysztalu tworze 3 obiekt w ktorym pod create daje w code if global.krysztall=1 { draw_sprite(krysztal,0,x,y) } umieszczam postac i krysztal w pierwszym roomie a w drugim ten trzeci obiekt. I niestety efektu zadnego nie widac. Jak oczywiscie mam rozumiec, że nie można operować globalnymi zmiennymi za pomoca klocówk... [EDIT] Sprawdzilem, w debugmode podglad globalnych zmiennych i niby wszystko jest poprawnie [ zmienia sie ] ale nie widac efektu w nastepnym roomie. Co znow spierniczyłem ? :)
  5. Ostatnio miałem długą przerwe z GM ale teraz mam troche więcej czasu a ponieważ nic ciekawego nie ma do roboty postanowilem sie znów troche pobawić. Chcialem zrobić gierke, która byłaby czymś w rodzaju klona Crasha Bandicoota [ mam nadzieje, że wszyscy znają :) ]. Zakładając, ze gra miała by być identyczna [ oczywiście taka ma nie być ale usalmy teraz, że tak ], po krótkiej analizie doszlem do wniosku, że jeden problem z pewnościa nie rozwiąze. Mianowicie - jak zrobić aby np. kryształ zebrany w jednym roomie pokazywał się w innym [ czy tam w jakiś inny sposób zebranie go wpływało na inny room ]. Oczywiście wiem [ mam nadzieje :) ], że trzeba tu użyć zmiennych globalnych. I tu problem, gdyż moja znajomość GM zawsze zamykała się raczej w podstawach, a z globalami jakoś nigdy się nie bawiłem. Czytałem 'Help' w GM ale za wiele się z niego raczej nie dowiedziałem. Więc mam nadzieje, że ktoś ziewając mi pomoże, z tym przykładem. Z góry dzięki
  6. w sumie byloby to najprostrze rozwiazanie za jednoczesnie straszliwie uciazliwe do zrobienia gdyz trzeba byloby zespolic przesuwanie tego z wszystkimi innymi [ a jest ich kilkanascie ]. Jak nie bedzie innego pomyslu to bede musial tak zrobic ale moze ktos ma jeszcze jakis inny pomysl :)
  7. nie, nie. Na planszy ma byc widoczny jeden obiekt za ktorym przesuwa sie plansza. Przy zwyklych ustawieniach gdy ten obiekt zniknie plansza nie ma za czym sie przesuwac. Chce wiec aby mozliwe bylo przesuwanie planszy za kilkoma obiektami [ tzn. aby room przesuwal sie rowno z obiektem, mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi ] i aby tylko jeden z nich byl widoczny. Juz chyba inaczej tego wytlumaczyc nie umiem :)
  8. witam, witam :) ostatnio z nudow zabralem sie za pewna gierke. Niestety moje umiejetnosci w GM 5.3 [ bo na tej wersji pracuje ] sa raczej mizerne wiec silnik wymyslony przezemnie raczej do najlepszych nie nalezy. Głownie chodzi tu o zmiane obietków w przypadku jakiejs czynnosci [ odrazu mowie, ze zrobienie tego jedynie ze zniama spritow byloby katorgia ]. I tu pojawia sie problem. Nie wiem jak ustawic w opcjacj roomu aby ekran przesuwal sie za wszystkimi wyznaczonymi przezemni obiektami a nie tylko jednym. Narazie wyglada to mniejwiecej tak, ze ide - plansza sie przesuwa' podstakuje - plansza stoi, laduje na ziemi - planszcza szybko skacze za obiektem i idzie normalnie. Mam nadzieje, ze ktos zrozumial o co mi chodzi :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...