Ostatnio miałem długą przerwe z GM ale teraz mam troche więcej czasu a ponieważ nic ciekawego nie ma do roboty postanowilem sie znów troche pobawić. Chcialem zrobić gierke, która byłaby czymś w rodzaju klona Crasha Bandicoota [ mam nadzieje, że wszyscy znają :) ]. Zakładając, ze gra miała by być identyczna [ oczywiście taka ma nie być ale usalmy teraz, że tak ], po krótkiej analizie doszlem do wniosku, że jeden problem z pewnościa nie rozwiąze. Mianowicie - jak zrobić aby np. kryształ zebrany w jednym roomie pokazywał się w innym [ czy tam w jakiś inny sposób zebranie go wpływało na inny room ]. Oczywiście wiem [ mam nadzieje :) ], że trzeba tu użyć zmiennych globalnych. I tu problem, gdyż moja znajomość GM zawsze zamykała się raczej w podstawach, a z globalami jakoś nigdy się nie bawiłem. Czytałem 'Help' w GM ale za wiele się z niego raczej nie dowiedziałem. Więc mam nadzieje, że ktoś ziewając mi pomoże, z tym przykładem. Z góry dzięki