Skocz do zawartości

Przesuwanie planszy za obiektami...


Odin

Rekomendowane odpowiedzi

witam, witam :) ostatnio z nudow zabralem sie za pewna gierke. Niestety moje umiejetnosci w GM 5.3 [ bo na tej wersji pracuje ] sa raczej mizerne wiec silnik wymyslony przezemnie raczej do najlepszych nie nalezy. Głownie chodzi tu o zmiane obietków w przypadku jakiejs czynnosci [ odrazu mowie, ze zrobienie tego jedynie ze zniama spritow byloby katorgia ]. I tu pojawia sie problem. Nie wiem jak ustawic w opcjacj roomu aby ekran przesuwal sie za wszystkimi wyznaczonymi przezemni obiektami a nie tylko jednym. Narazie wyglada to mniejwiecej tak, ze ide - plansza sie przesuwa' podstakuje - plansza stoi, laduje na ziemi - planszcza szybko skacze za obiektem i idzie normalnie. Mam nadzieje, ze ktos zrozumial o co mi chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie. Na planszy ma byc widoczny jeden obiekt za ktorym przesuwa sie plansza. Przy zwyklych ustawieniach gdy ten obiekt zniknie plansza nie ma za czym sie przesuwac. Chce wiec aby mozliwe bylo przesuwanie planszy za kilkoma obiektami [ tzn. aby room przesuwal sie rowno z obiektem, mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi ] i aby tylko jeden z nich byl widoczny. Juz chyba inaczej tego wytlumaczyc nie umiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie byloby to najprostrze rozwiazanie za jednoczesnie straszliwie uciazliwe do zrobienia gdyz trzeba byloby zespolic przesuwanie tego z wszystkimi innymi [ a jest ich kilkanascie ]. Jak nie bedzie innego pomyslu to bede musial tak zrobic ale moze ktos ma jeszcze jakis inny pomysl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 obiekty. 1 to gracz, 2 to view. Dajesz aby obiekt view byl caly czas na pozycji obiektu Gracz. Kiedy health gracza jest rowny - 0, gracz ma sie odnowic w wskazanym miejscu, a obiekt view ma przesuwać się w kierunku gracza az do kolizji. Kiedy ta nastąpi obiekt ma znow otrzymać x oraz y obiektu Gracz.

 

Sposób nie spowalnial by gry ( Znacznie :P ) a jest chyba najprostszy. Sposób z niewidzialnym obiektem jest znacznie lepszy ( By Ranma ) i wydaje mi się że zastosowanie go byloby na twoim miejscu najlepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...