szopen Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Ok, robię gierkę, coś w stylu ping pong mam już prawie wszystko zrobione, ale nie wiem jak zrobić ilośc punktów dla 1 gracza i dla 2 gracza, oraz jak zrobić, żeby po zdobyciu 10 punktów pojawił się napis który z graczy zwyciężył. Proszę o pomoc, jestem początkujący i nie umiem korzystać jeszcze ze skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Dwie zmienne = punkty gracza nr. 1 i 2. Sprawdzenie punktów = jeden prosty warunek. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Pokombinuj na zmiennych. A żeby wyskoczył napis użyj if'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Po prostu nie używasz score, ale swoich własnych zmiennych (np:global.punkty1, global.punkty2), a potem rysujesz ich wartość (po to, by było widać, ile kto ma punktów) i dodajesz do nich +1 po wypadnięciu piłki identycznie jak do score, tyle że odpowiednio po punktowaniu gracza 1 do global.punkty1, a po punktowaniu gracza 2 do global.punkty2. A co do wygrywania:STEP if global.punkty1=10 {show_message(Wygrał gracz 1!) //i jakaś tam Twoja akcja np:room_restart()} if global.punkty2=10 {show_message(Wygrał gracz 2!) //i jakaś tam Twoja akcja np:room_restart()} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 EeEE , sorry nie rozumiem jestem początkujący, możecie wyjaśnić pokolei? Edit: Sorry wyprzedziłeś mnie! Ale i tak nie kapuję :blink: BŁAGAM WYTŁUMACZCIE PO KOLEI JAK TO ZROBIĆ< TO NAPRAWDĘ NIEWIELE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Przecież Adster wszystko ci wytłumaczył. Czego tu nie rozumieć :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Przecież Adster wszystko ci wytłumaczył. Czego tu nie rozumiećJak to czego? Wszystkiego! Wszystkiego co jest kodem. Zapomniało się jak to się zaczyna, eh? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 No to mógłbyś sam mu wytłumaczyć... ~.- Znów byś dostał warna :D @szopen: Chodzi o to, żebyś zrezygnował ze zmiennej ogólnej globalnej wewnętrznej "score" i użył zamiast tego dwóch prostych zmiennych: np. score1 i score2. Definiujesz je w evencie Create: w graczu 1 dajesz score1 = 0, a w graczu 2 też score2 = 0. Później jeśli gracz 1 zdopbędzie punkt, to dodaje mu do wartości score1 i vice versa dla gracza drugiego. Później dajesz w obu graczach if score[odpowiedni_numer] == [cośtam] { show_meassage("Wygrał "+string(self.[zmienna_odpowiedzialna_za_imie]) } i tyle. Duużo prostrzy, choć nieco bardziej zaawansowany sposób: W obu graczach w Create: punkty = 0 W obu graczach gdziekolwiek (byle nie w Step ani w Draw): if self.punkty >= [wartosc] { show_message("Wygrał "+string(self.[zmienna_odpowiedzialna_za_imię]) } Tak o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Sorry, że tak długo ale możecie powiedzieć gdzie robić te zmienne, bo z cegiełkami mi jakoś nie wychodzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Zmienne deklarujesz najlepiej w Create: bez podawaniu typu, tylko poprzez nazwa=wartosc; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Można to przedstawić na przykładzie. Zamieszcze go zaraz, skoro on nic nie kapuje. :P EDIT: Link: tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Może wystarczyło mu powiedzieć, że kody pisze się w klocku "Execute a piece of Sh...Code" :3 To taki kwadratowy z karteczką w zakładce "Control". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Ok, dzieki za przykład, ale nie wiem jak zrobić żeby wyświetlało się ile punktów ma dany gracz. Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 W draw: draw_text(x,y,punkty1) punkty1-to zmienna odpowiadajaca ile punktow ma gracz i musisz nie zapisywac punktow do zmiennej score tylko do zmiennej punkty1,punkty2...itd, bo w game makerze zmienna score jest do wszystkich obietkow i nic nie da jak zrobisz self.score,other.score itp. A i jak to robisz to jeszcze musisz podac poczatkowa wartosc zmiennych punkty1,punkty2...idt W create: punkty1 = 0; Troche ci opisalem, ale i tak chyba nie zakapujesz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Ehhh... Znów problem http://www.imagewoof.com/view_image/22671841/error.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Wpisz w Create obiektu 'gracz02': punkty = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Ehhh... Znów problem http://www.imagewoof.com/view_image/22671841/error.JPG Nie zadeklarowałeś zmiennej punkty... Daj gdzieś w Create punkty = 0;... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 problem z tym, że dałem to! mOżE TO DLA TEGO, żE NIE MAM V PRO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Nie... Ale zadeklarowałeś pod nazwą punkty1 czy punkty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 punkty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen Opublikowano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Czemu nikt nie odpowiada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Ok. Umieszczę wersję mojego przykładu wraz z punktami wyświetlanymi :P EDIT: Tutaj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się