Skocz do zawartości

Multi na 1 kompie


szopen

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, robię gierkę, coś w stylu ping pong mam już prawie wszystko zrobione, ale nie wiem jak zrobić ilośc punktów dla 1 gracza i dla 2 gracza, oraz jak zrobić, żeby po zdobyciu 10 punktów pojawił się napis który z graczy zwyciężył.

 

Proszę o pomoc, jestem początkujący i nie umiem korzystać jeszcze ze skryptów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie używasz score, ale swoich własnych zmiennych (np:global.punkty1, global.punkty2), a potem rysujesz ich wartość (po to, by było widać, ile kto ma punktów) i dodajesz do nich +1 po wypadnięciu piłki identycznie jak do score, tyle że odpowiednio po punktowaniu gracza 1 do global.punkty1, a po punktowaniu gracza 2 do global.punkty2.

 

A co do wygrywania:STEP

if global.punkty1=10
{show_message(Wygrał gracz 1!)
//i jakaś tam Twoja akcja np:room_restart()}

if global.punkty2=10
{show_message(Wygrał gracz 2!)
//i jakaś tam Twoja akcja np:room_restart()}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mógłbyś sam mu wytłumaczyć... ~.- Znów byś dostał warna :D

 

@szopen: Chodzi o to, żebyś zrezygnował ze zmiennej ogólnej globalnej wewnętrznej "score" i użył zamiast tego dwóch prostych zmiennych: np. score1 i score2. Definiujesz je w evencie Create: w graczu 1 dajesz score1 = 0, a w graczu 2 też score2 = 0. Później jeśli gracz 1 zdopbędzie punkt, to dodaje mu do wartości score1 i vice versa dla gracza drugiego. Później dajesz w obu graczach if score[odpowiedni_numer] == [cośtam] { show_meassage("Wygrał "+string(self.[zmienna_odpowiedzialna_za_imie]) } i tyle.

 

Duużo prostrzy, choć nieco bardziej zaawansowany sposób:

 

W obu graczach w Create:

punkty = 0

 

W obu graczach gdziekolwiek (byle nie w Step ani w Draw):

if self.punkty >= [wartosc] { show_message("Wygrał "+string(self.[zmienna_odpowiedzialna_za_imię]) }

 

Tak o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W draw:

draw_text(x,y,punkty1)

punkty1-to zmienna odpowiadajaca ile punktow ma gracz i musisz nie zapisywac punktow do zmiennej score tylko do zmiennej punkty1,punkty2...itd, bo w game makerze zmienna score jest do wszystkich obietkow i nic nie da jak zrobisz self.score,other.score itp.

A i jak to robisz to jeszcze musisz podac poczatkowa wartosc zmiennych punkty1,punkty2...idt

W create:

punkty1 = 0;

Troche ci opisalem, ale i tak chyba nie zakapujesz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...