Skocz do zawartości

Mgła


Ballard

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

GM6 zarejestrowany ma wbudowaną funkcję prostej mgły ale tylko do 3D. To o co ty pytasz robi się najcześciej w assemblerze (softaware'owo) albo z wykorzystaniem możliwości akceleratorów graficznych. Teoretycznie w GM dałoby się to uzyskać o czym piszesz (taki efekt przezroczystej plazmy), ale będziesz miał wtedy z 0.001 fps na sekundę. Inne wyjście to wykorzystanie dużych bitmap (lub jednej specjalnie narysowanej) i rysowania ich z opcją blend_mode bm_substract. Wtedy efekt powinien byc szybki i w miare zadowalajcy.

 

Wszystko sie jednak rozbija o to czy masz zarejestrowanego GM'a 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł, ale to tylko teoria (nie sprawdzane). A więc tak:

1.) Widać teren od razu ale jest przyciemniony (może być problem przy strategiach):

 

-twożysz sobie sprity podłoża każdy 2 klatkowy (normalny wygląd i pzyciemniony)

-dajesz do każdego z nich do stepa taki code:

 

if distance_to_object(nazwa tego czym się poruszasz) > 180
image_single=(numer klatki z przyciemnieniem);
if distance_to_object(nazwa tego czym się poruszasz) < 180
image_single=(numer klatki normalnej);

____________________

powinno działać.

 

2.)Na początku wszystko jest czarne a dopiero po odkryciu i po oddaleniu jest zaciemniony:

 

Dużo by tu pisać lepiej sobie ściągnij przykład (sorry Borek, że ściągnąłem murek z twojego przykładu ale mi się ryssować nie chciało i sorry za plagiat (wysyłanie małych nie widzialnych obiektów jako pole widoku)):

 

http://members.lycos.co.uk/myscreen/Chodzi.gm6

 

 

Ok to tyle mam nadzieje, że pomogłem i nie powtórzyłem nic oraz, że dobrze zrozumiałem pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...