Ballard Opublikowano 20 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2004 Mam problem. Jak zrobić rzchodzenie się mgły?? tak żeby efekt końcowy wyglądał jak w np. Diablo. Ponadto, jak zrobić taką "mgłę" na mapie?? (chodzi mi tu o taką małą mapkę z boku;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Listopada 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2004 GM6 zarejestrowany ma wbudowaną funkcję prostej mgły ale tylko do 3D. To o co ty pytasz robi się najcześciej w assemblerze (softaware'owo) albo z wykorzystaniem możliwości akceleratorów graficznych. Teoretycznie w GM dałoby się to uzyskać o czym piszesz (taki efekt przezroczystej plazmy), ale będziesz miał wtedy z 0.001 fps na sekundę. Inne wyjście to wykorzystanie dużych bitmap (lub jednej specjalnie narysowanej) i rysowania ich z opcją blend_mode bm_substract. Wtedy efekt powinien byc szybki i w miare zadowalajcy. Wszystko sie jednak rozbija o to czy masz zarejestrowanego GM'a 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2004 Możesz też zrobić bitmapę z jakąś tam przeźrozczystością i dać żeby była powielana na całą mapę i do tego nie trzeba rejestrowanej wersji, a FPSy aż tak nie spadną, chyba że masz mapę 1000000x1000000 pikseli xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Listopada 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2004 A co to za różnica jak wielka jest mapa? Powielasz bitmapę tylko do rozmiaru view'a. Zrobienie mgły wcale taki trudny jest. Kłopoty się zaczynają dopiero jak zrobić by wokół gracza nie było mgły widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Mam pomysł, ale to tylko teoria (nie sprawdzane). A więc tak: 1.) Widać teren od razu ale jest przyciemniony (może być problem przy strategiach): -twożysz sobie sprity podłoża każdy 2 klatkowy (normalny wygląd i pzyciemniony) -dajesz do każdego z nich do stepa taki code: if distance_to_object(nazwa tego czym się poruszasz) > 180 image_single=(numer klatki z przyciemnieniem); if distance_to_object(nazwa tego czym się poruszasz) < 180 image_single=(numer klatki normalnej); ____________________ powinno działać. 2.)Na początku wszystko jest czarne a dopiero po odkryciu i po oddaleniu jest zaciemniony: Dużo by tu pisać lepiej sobie ściągnij przykład (sorry Borek, że ściągnąłem murek z twojego przykładu ale mi się ryssować nie chciało i sorry za plagiat (wysyłanie małych nie widzialnych obiektów jako pole widoku)): http://members.lycos.co.uk/myscreen/Chodzi.gm6 Ok to tyle mam nadzieje, że pomogłem i nie powtórzyłem nic oraz, że dobrze zrozumiałem pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 21 Listopada 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Brawo Nicolas, dobre rozwiązanie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ballard Opublikowano 21 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Hm... może tesh być tak, że mapę zapełniam obiektami w postaci czarnych kropek. kiedy moja postać "zderzy się z tym obiektem na 5 cm przed nim" wtedy kropka znika. co wy na to?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 A nie za dużo tych kropek by trzeba było narobić? Mogłoby ciut fpsa stracić mi się wydaje. "Przygarnij kropka!" :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się