Skocz do zawartości

wybór losowy


baca

Rekomendowane odpowiedzi

jak mam zrobić coś takiego np: kiedy obiekt ma kolizje z innym obiektem to skręca w lewo , prawo lub się zatrzymuje, druga sytuacja np; gdy strzelimy do obiektu to tworzy się jeden rodzajkrwi, drugi...,

 

mi niechodzi oto, żebyście odrazu wypisywaliście całóe kody na te moje przykłady tylko, ,żebyście wytłumaczyli mi jak to moge zrobić.

 

 

Edit: mile widziany byłby przykład

 

Edit2: nikt niezna odpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na switcha.

 

W 1. wypadku dajesz

collision = choose(1,2,3)
switch(collision)
{ case 1: { gracz.direction += <jak bardzo ma skręcić>; break; }
case 2: { gracz.direction -= <to samo>; break; }
case 3: {gracz.speed = 0; break; }}

Gracz to nazwa obiektu bohatera.

 

W drugim wypadku dajesz w PRZECIWNIKU:

blood = choose(1,2,3)
switch(blood)
{ case 1: { instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_jeden; break; }
case 2: {instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_dwa; break; }
case 3: { instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_trzy; break; }}

I w obiekcie blood, w Alarmie jakimś ustawionym na 8 dajesz instance_destroy(), a w przeciwniku ten kod dajesz obok kodu z uderzaniem go. Ten kod działa zakładając oczywiście, że krew masz jako obiekt "blood", a jej sprite'y nazwane tak jak ja to zrobiłem. Możesz to zmienić. I tyle. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...