baca Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 jak mam zrobić coś takiego np: kiedy obiekt ma kolizje z innym obiektem to skręca w lewo , prawo lub się zatrzymuje, druga sytuacja np; gdy strzelimy do obiektu to tworzy się jeden rodzajkrwi, drugi..., mi niechodzi oto, żebyście odrazu wypisywaliście całóe kody na te moje przykłady tylko, ,żebyście wytłumaczyli mi jak to moge zrobić. Edit: mile widziany byłby przykład Edit2: nikt niezna odpowiedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Sorki, że podwujnie ale chyba dzisiaj się niedoczekam, czyżby byłto taki trudny temat? Edit No trudno przez wikend nie będe na necie, może sam wpadne jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Na switcha. W 1. wypadku dajesz collision = choose(1,2,3) switch(collision) { case 1: { gracz.direction += <jak bardzo ma skręcić>; break; } case 2: { gracz.direction -= <to samo>; break; } case 3: {gracz.speed = 0; break; }} Gracz to nazwa obiektu bohatera. W drugim wypadku dajesz w PRZECIWNIKU: blood = choose(1,2,3) switch(blood) { case 1: { instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_jeden; break; } case 2: {instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_dwa; break; } case 3: { instance_create(x,y,blood); blood.sprite_index = krew_trzy; break; }} I w obiekcie blood, w Alarmie jakimś ustawionym na 8 dajesz instance_destroy(), a w przeciwniku ten kod dajesz obok kodu z uderzaniem go. Ten kod działa zakładając oczywiście, że krew masz jako obiekt "blood", a jej sprite'y nazwane tak jak ja to zrobiłem. Możesz to zmienić. I tyle. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się