Skocz do zawartości

Boss


BartekGM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Robię gre i chcę zrobić bossa :twisted: . Narysowałem go i chce zrobić tak :

1. Chcę żeby po 15 strzałach wróg umarł nie po jednym.

2. Chce zeby nad nim byłpasek życia ile ma procentów życia !

 

Pomocy ! :crying:

 

Z góry dzięki :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Variable...

CREATE

hp=15

KOLIZJA Z POCISKIEM

hp-=1
with(other) instance_destroy()

STEP

if hp<1
  {
  skrypt umierania
  }

2. Draw Rectangle...

draw_set_color(c_red)
draw_rectangle(x,y,x+30,y+16,0)
draw_set_color(c_lime)
draw_rectangle(x,y,x+hp*2,y+16,0)
draw_sprite(sprite_index,-1,x,y)

 

Skrypty trzeba nieco zmodyfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create bossa wpisz:

global.zyciebossa=15

W draw obiektu control (ale nie bossa bo on zniknie) wpisz:

draw_rectangle(16,16,global.zyciebossa*6,64,0);

W collision pocisku z bossem daj:

global.zyciebossa -= 1;

W stepie bossa daj:

if (global.zyciebossa<=0)
{
  // Tu napisz co ma być, gdy życie bossa spadnie do zera.
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...