a-r-o Opublikowano 7 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2004 Jak zrobić ograniczenie widoku jak w grze aliens attack on colony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2004 http://marmot.gual.pl/przyk.rar - dwa przykłady (nie mojego autorstwa) i wybierz sobie to o co ci dokładnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a-r-o Opublikowano 8 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2004 Chodzi mi ote z gry aliens attack on colony! To z tymi kwadratami! Oto Rysunek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Uuu... W AOC borek zastosował podobno bardzo nietypową technikę odkrywania terenu ;) Kiedyś mi się tak obiło o uszy ;]. Jednak na upartego coś podobnego można by osiągnąć ustalając przykładową odległośc od postaci np. 100 pixeli. Każdy obiekt ma najpierw czarny sprite. Kiedy postać chodzi, - teren odkrywa się przy porównianiu odległości. Poza tym można to wziąśc na logike :/ Można stworzyć nie widzialny obiekt z spritem kołeczka, i przy jego kolizji z innymi obiektami te mają zmieniać sprite'y :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2004 Nad odkrywaniem terenu spędziłem w Aliens najwięcej czasu. Już pierwsza wersja miała odkrywanie terenu zrobione na klockach. Na początku działało to dobrze, ale nie realistycznie, tzn. jeżeli patrzyliśmy się w głąb tunelu, a za skrzynką był obcy, to było go widać zza skrzynki. Wtedy jeszcze nie miałem pojęcia jak zrobić aby było tak, jak naprawdę powinien widzieć z oczów Marine. Wszystko opiera się na prostej zasadzie. Marine wysyła objekty w tą stronę w którą jest obrócony, te objekty po kolizji ze ścianami mają się niszczyć. Natomiast ściany początkowo są niewidzialne i kiedy kolidują z objektem wysłanym przez Marine, stają się po prostu widzialne. Nie jest to wszystko takie proste, wystarczy znaleść dobry sposób :) Zapomniałem dodać: Pamiętaj o tym, że robiąc system odkrywania terenu będziesz miał dwa razy więcej roboty nad grą, bo wszystko później ze sobą się "gryzie" jeden problem ciągnie drugi. Nie będę rzucał tu przykładami, bo za dużo pisania, ale sam zobaczysz ;) Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 11 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2004 A ten system z obiektem niewidzialnym (kółkiem) nie zadziała dobrze... pomyśl dlaczego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2004 Ja już robiłem różne cuda z tym, ale w większości po prostu obciąża strasznie proca. Może w mniejszych gierkach było by inaczej, ale w Aliens są duże plansze z dużą ilością objektów i inne sposoby niż ten co opisałem powyżej po prostu odpadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się