kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Jak zrobić aby gdy gracz wskoczy na jakiś obiekt został na nim a nie przelatywał? Jeśli ktoś nie zrozumiał to dam przykład: Nasz bohater idzie sobie i chce wskoczyć na kamyk, ale gdy na nim nie ląduje tylko spada na podłoge. Dodam że kamyk jest już ustawiony na solid i visible. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 a z jakiej perspektywy się widzi gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 z boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 poprzez kolizje z kamieniem jest klocek na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 który?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 niepamiętam nazwy ale jest ikonka na której widać strzałkę odbijającą się od ściany chyba jest to brouce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Baca ten klocek jest na odbijanie się od obiektów. A żeby nie przelatywał trzeba dać taki kod move_contact_solid(direction,12); I w tamtym objekcie trzeba zaznaczyć solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 na tej stronie jest opis jak zrobić plaformówke http://www.mindtools.tased.edu.au/gamemake...rm_movement.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 w FAQ też jest dokładnie: kolizja z tym obiektem vspeed = 0; move_contact_solid(270,12); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 No działa, ale czasami jak wyląduje na nierównym to nie może dalej iść ;/ Dobra może już być. Teraz mam problem ze strzelaniem. Zrobiłem to tak jak pisze w FAQ, czyli: W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy nacisnięciu wybranego klawisza): kod: if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obiekt_pocisk); } W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów: kod: vspeed=(-10); //strzelanie do góry vspeed=(10); //strzelanie w dół hspeed=(10); //strzelanie w prawo <--to wybrałem hspeed=(-10); //strzelanie w lewo Ale mi nie działa. Co zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obiekt_pocisk); } Umieść ten kod w step i powinno wszystko działać. No działa, ale czasami jak wyląduje na nierównym to nie może dalej iść ;/ Do tego przyda ci się przykład zrobiony przez bigshark. tam masz wszystko wytłumaczone. Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 No działa, ale 2 sprawy: 1. Aby przy naciśnięciu wylatywał tylko 1 pocisk, a nie że jak się przytrzyma to leci ich pełno dopóki się nie puści. 2.Jak zrobić żeby te pociski nie wylatywały postaci z głowy tylko jakoś z rąk. Bo to troche głupio wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 1. W create postaci daj ready=1 w przycisku dzięki któremu strzelasz if ready=1 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0 alarm[0]=10 } w alarmie ready=1 2. Spróbuj tak wycentrować sprite bohatera aby był wycentrowany na broni to powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Ale co tak samo pierwsze czy drugie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 jak wpisałem to co mi podałeś to nadal strzela dopóki nie puszcze przycisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Masz ten przykład ci pomoże: Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 bo tam jest event keayboard i trzeba go zamienić na keyboard_pressed. A jak tam jest na kod to keyboard_check na keyboard_check_pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 właśnie chciałem napisać o keyboard_pressed, ale Wolfoxer uprzedził mnie (keyboard_pressed, powoduje, że po wciśnięciu raz strzeli) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 bo tam jest event keayboard i trzeba go zamienić na keyboard_pressed. A jak tam jest na kod to keyboard_check na keyboard_check_pressed To wtedy zrobi że trzeba przyciskać guzik a mu chodzi o to aby ciągle trzymał i naboje wylatywały pojedyńczo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 nie. ma być że trzeba przyciskać guzik właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 może przez random Będą losowo wystrzeliwane w przedziale czasu jaki dasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Chodzi o to że ten kod: if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obj_pocisk); } Należy zamienić na: if keyboard_check_pressed(vk_control) { instance_create(x,y,obj_pocisk); } ???? O to chodzi, bo sie pogłubiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Acha no to sorka źle go zrozumiałem. Ale mój przykład też robi to co ty chcesz tylko że jest bardziej rozbudowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 ale mi ten kod nie działa i wyskakuje błąd: FATAL ERROR in action number 1 of Key Press Event for <Ctrl> Key for object obj_bohater: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 3: instance_create_pressed(x,y,obj_pocisk) at position 2:Unknown function or script:instance_create_pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi