Skocz do zawartości

Zablokowane wskakiwanie na obiekt


kubos

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić aby gdy gracz wskoczy na jakiś obiekt został na nim a nie przelatywał?

Jeśli ktoś nie zrozumiał to dam przykład:

Nasz bohater idzie sobie i chce wskoczyć na kamyk, ale gdy na nim nie ląduje tylko spada na podłoge. Dodam że kamyk jest już ustawiony na solid i visible.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No działa, ale czasami jak wyląduje na nierównym to nie może dalej iść ;/

 

Dobra może już być. Teraz mam problem ze strzelaniem. Zrobiłem to tak jak pisze w FAQ, czyli:

W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy nacisnięciu wybranego klawisza):

kod:

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obiekt_pocisk);

}

W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów:

kod:

vspeed=(-10); //strzelanie do góry

vspeed=(10); //strzelanie w dół

hspeed=(10); //strzelanie w prawo <--to wybrałem

hspeed=(-10); //strzelanie w lewo

 

Ale mi nie działa. Co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obiekt_pocisk);

}

 

Umieść ten kod w step i powinno wszystko działać.

No działa, ale czasami jak wyląduje na nierównym to nie może dalej iść ;/

Do tego przyda ci się przykład zrobiony przez bigshark. tam masz wszystko wytłumaczone.

Przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No działa, ale 2 sprawy:

 

1. Aby przy naciśnięciu wylatywał tylko 1 pocisk, a nie że jak się przytrzyma to leci ich pełno dopóki się nie puści.

 

2.Jak zrobić żeby te pociski nie wylatywały postaci z głowy tylko jakoś z rąk. Bo to troche głupio wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W create postaci daj

ready=1

w przycisku dzięki któremu strzelasz

if ready=1
{
instance_create(x,y,obj_pocisk)
ready=0
alarm[0]=10
}

w alarmie

ready=1

 

2. Spróbuj tak wycentrować sprite bohatera aby był wycentrowany na broni to powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tam jest event keayboard i trzeba go zamienić na keyboard_pressed. A jak tam jest na kod to keyboard_check na keyboard_check_pressed

 

To wtedy zrobi że trzeba przyciskać guzik a mu chodzi o to aby ciągle trzymał i naboje wylatywały pojedyńczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że ten kod:

 

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obj_pocisk);

}

 

Należy zamienić na:

 

if keyboard_check_pressed(vk_control)

{

instance_create(x,y,obj_pocisk);

}

 

????

 

O to chodzi, bo sie pogłubiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi ten kod nie działa i wyskakuje błąd:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Key Press Event for <Ctrl> Key

for object obj_bohater:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 3:

 

instance_create_pressed(x,y,obj_pocisk)

 

at position 2:Unknown function or script:instance_create_pressed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...