Skocz do zawartości

Objekt poza viewem...


Hriser

Rekomendowane odpowiedzi

to w tej grze będzie chodziło sie w jedna stronę??

to w step obiektu który ma sie skasować daj:

if x<obj_hero.x and distance_to_object(obj_hero) < 320
{
instance_destroy()
}

;)

jeżeli x będzie mniejsze od x bohatera i jeżeli obiekt będzie przy krawędzi roomu to sie usuwa (zakładam ze hbor viewa to 320 możesz dać więcej jeżeli chcesz :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej:

vx = view_xview[0];
vy = view_yview[0];
vw = view_wview[0];
vh = view_hview[0];
lewo = (x < vx);
prawo = (x > vx+vw);
gora = (y < vy);
dol = (y > vy+vh);

if (lewo) || (prawo) || (gora) || (dol)
instance_destroy();

Jeśli chcesz zrobić z wybranymi kierunkami to usuń te nie potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@REJENT: Qrde... A po kiego ma istnieć jakiś gupi obiekt poza viewem, którego i tak nie widać, a obciąża pamięć i wydajność ??

 

O ja, ale znów gupoty gadacie... :P Zawsze się mnie słuchajcie, bo jak inni Wam coś powiedzą to głowa mała... ;/ (:D)

 

To trza tak:

if x>view_wview or x<view_xview or y>view_hview or y<view_yview { instance_destroy(); }

;ppp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...