Hriser Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 ... jak zrobic aby objekt który jest juz niewidoczny w viewie kasował sie?? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 to w tej grze będzie chodziło sie w jedna stronę?? to w step obiektu który ma sie skasować daj: if x<obj_hero.x and distance_to_object(obj_hero) < 320 { instance_destroy() } ;) jeżeli x będzie mniejsze od x bohatera i jeżeli obiekt będzie przy krawędzi roomu to sie usuwa (zakładam ze hbor viewa to 320 możesz dać więcej jeżeli chcesz :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 najlepiej: vx = view_xview[0]; vy = view_yview[0]; vw = view_wview[0]; vh = view_hview[0]; lewo = (x < vx); prawo = (x > vx+vw); gora = (y < vy); dol = (y > vy+vh); if (lewo) || (prawo) || (gora) || (dol) instance_destroy(); Jeśli chcesz zrobić z wybranymi kierunkami to usuń te nie potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 No i zrobiłem tak: if (hero.y > view_yview [0]) { instance_destroy(); } ... i lepa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REJENT Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 ... jak zrobic aby objekt który jest juz niewidoczny w viewie kasował sie?? :/ Jeżeli jest poza viewem to po co ma się kasować. I tak już jego niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Ale kasowanie objektu to jest tylko przykładowy efekt bo w grze to będzie co innego. Mi chodzi tylko o to "jeżeli go nie ma w viewie... " ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 if (y>view_yview+view_wview) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 @REJENT: Qrde... A po kiego ma istnieć jakiś gupi obiekt poza viewem, którego i tak nie widać, a obciąża pamięć i wydajność ?? O ja, ale znów gupoty gadacie... :P Zawsze się mnie słuchajcie, bo jak inni Wam coś powiedzą to głowa mała... ;/ (:D) To trza tak: if x>view_wview or x<view_xview or y>view_hview or y<view_yview { instance_destroy(); } ;ppp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się