Skocz do zawartości

Gry 3D


Platyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Postanowiłem poduczyć się robienie gier 3D w GameMakerze gdyż jak do tej pory niezbyt używałem tej że możliwości tego wspaniałego programu :P

 

Trochę pogrzebałem i doszedłem do wniosku że jest to dość podobne do OpenGL którego się niegdyś uczyłem. Możliwe że się mylę, ale tak mi się wydaje.

 

Więc jeżeli jest to trochę podobne do OpenGLa to powinny istnieć w GML jakieś funkcje do obrotu, skalowania i przesuwania układu współrzędnych. Nie za dobrze znam angielski więc helpa raczej rzadko używam.

 

No więc jeżeli takowe są to jakież to funkcje?

 

I jeszcze jedno. Tak jak w OpenGL powinno być coś takiego jak macierze transformacji (jakoś tak to się nazywało), lub coś na podób. Dwie funkcje. Jedna kładzie macierz a druga zdejmuje by był bezproblemowy powrót do do układu współrzędnych przed transformacją.

 

Wybaczcie jeżeli wygaduje totalne bzdury, ale w OpenGL tak jest i wydaje mi się że w GML też powinno być ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam zbyt dobrze angielskiego ale pogrzebałem trochę w helpie szukając funkcji podobnych w nazwie do tych z OpenGLa no i proszę:

 

d3d_transform_stack_push() - funkcja kładzie macierz transformacji

d3d_transform_stack_pop() - funkcja zdejmuje macierz transformacji

 

to odpowiedniki tych z OpenGL których szukałem ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...