Platyna Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Witam ponownie. Postanowiłem poduczyć się robienie gier 3D w GameMakerze gdyż jak do tej pory niezbyt używałem tej że możliwości tego wspaniałego programu :P Trochę pogrzebałem i doszedłem do wniosku że jest to dość podobne do OpenGL którego się niegdyś uczyłem. Możliwe że się mylę, ale tak mi się wydaje. Więc jeżeli jest to trochę podobne do OpenGLa to powinny istnieć w GML jakieś funkcje do obrotu, skalowania i przesuwania układu współrzędnych. Nie za dobrze znam angielski więc helpa raczej rzadko używam. No więc jeżeli takowe są to jakież to funkcje? I jeszcze jedno. Tak jak w OpenGL powinno być coś takiego jak macierze transformacji (jakoś tak to się nazywało), lub coś na podób. Dwie funkcje. Jedna kładzie macierz a druga zdejmuje by był bezproblemowy powrót do do układu współrzędnych przed transformacją. Wybaczcie jeżeli wygaduje totalne bzdury, ale w OpenGL tak jest i wydaje mi się że w GML też powinno być ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 A do Dokumentacji to łaskawy pan zajrzeć nie może? "Szukaj" też pan nie potrafi użyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Poszukaj także przykładów jak się robi gry 3D na głównej stronie Game Makera a tam będziesz miał wszystko pokazane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 W zasobach GMClan rzeczywiście natknąłem się na transformacje ale o macierzach nic nie znalazłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Ja nawet jeden przykład o 3D zrobiłem kiedyś chyba. Poszukaj w moim uploaderze : https://gmclan.org/up1789.html A tu masz artykuł o GMLu: https://gmclan.org/index.php?czytajart=14 ale o macierzach nic nie znalazłem :P Może takiego czegoś nie ma w GMie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Podstawowe 3d w game makerze jest strzasznie pamięciożerne, radze ci sprubować nauczyć się onsługi jakiegoś dll'a do 3d. Skoro uczyłes się opengl, to może spodoba ci się dll "gmopengl". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Na co liczysz, macierzy nie ma w GM. Wszystko jest ładnie opisane w helpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Po za tym GM nie używa OpenGL, tylko DirectX'a. Nie może być do niego podobny. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Nie znam zbyt dobrze angielskiego ale pogrzebałem trochę w helpie szukając funkcji podobnych w nazwie do tych z OpenGLa no i proszę: d3d_transform_stack_push() - funkcja kładzie macierz transformacji d3d_transform_stack_pop() - funkcja zdejmuje macierz transformacji to odpowiedniki tych z OpenGL których szukałem ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się