maciusiowo1 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Witam! Szukałem ale nie zanlazłem tematu, który mi by wytłumaczył co to jest dll, i jak się go używa do jakich celów. Mam nadzieje że ktoś mi wytłumaczy, i prosze się nie śmiać bo mnie zawsze ciekawiło jak skorzystać z dll. Pozdro, maciusiowo1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Jest przecierz art dotyczący dll do GM.A dll'i używa się do rozszerzeń możliwości tj. grafika 3D,dźwięk,multiplayer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 DLL (z ang. Dynamic Link Library lub Dynamic Linked Library) - biblioteka łączona dynamicznie. W środowisku Windows biblioteka dzielona (z ang. shared library), która przechowuje implementacje różnych funkcji (podprogramów) programu i/lub zasoby programu. Biblioteka DLL sama nie może wywoływać swoich funkcji (wykorzystywać zasobów w niej zawartych), może to zrobić jedynie program EXE. Ponieważ funkcje biblioteki dynamicznej (DLL) mogą być jednocześnie importowane przez wiele programów, biblioteki DLL mogą obsłużyć kilka plików wykonywalnych, które w tym samym czasie korzystają z tego samego zbioru funkcji programu (stąd określenie: biblioteka dzielona). W przeciwieństwie do bibliotek statycznych, które są łączone z programem w czasie jego kompilacji, biblioteki DLL są wczytywane do pamięci operacyjnej dynamicznie, to jest wtedy, gdy faktycznie są potrzebne (stąd określenie: biblioteka dynamiczna). Dzięki temu pamięć operacyjna jest mniej obciążona, a biblioteka jest bardziej elastyczna (gotowość do pracy bez dodatkowej kompilacji). W systemie Windows biblioteki DLL mają rozszerzenia *.dll lub *.ocx (gdy biblioteka korzysta z ActiveX) i mogą być wykorzystane w programach napisanych w różnych językach przeznaczonych na platformę Windows, m.in. w Visual Basicu, C/C++/C#, Object Pascalu (Delphi) czy asemblerze. Czyli DLL to jest takie coś, co pozwala ci na korzystanie z funkcji, których w GM normalnie nie ma, lub ciężko jest napisać/wolno by działało. Znajdziesz je tutaj: http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=166240 - do większości DLL są przykłady, które pokażą ci jak je używać. Ale od razu mówię - nie rozumiesz GMLa - tworzenie funkcji, wykorzystywanie arguments, korzystanie z helpa - nie uda ci się wykorzystać DLLi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się