rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 To samo co w poprzednim temacie jak zrobić żeby postać nie wbijała się w platformę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 FAQ radzi dobrze. Może nie dałeś solid obiektowi podłoża? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Jeśli nie pomaga to nie wiem. Trzeba robić to na kodach. Robie to w mysz-bocie. Ja mam większy glaimatias bo jeszcze muszę if (mysz.sprite_index = mysz_prawo_ani) { mysz.sprite_index = mysz_prawo; } if (mysz.sprite_index = mysz_lewo_ani) { mysz.sprite_index = mysz_lewo; } . Wszystko mi działa. W stepie daje if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} a reszte pewnie znasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 podłoga jest solid i nic dalej sie wbija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 A czy ta platforma się rusza? np lewo-prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Kolizję najlepiej daj w End Step (nie w step, bo step może "przegapić" warunek "if") Standardowe "collision" z eventów czasami kiepsko się sprawdza (np: przy dużych prędkościach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 A może się nie zapada, tylko się tak wydaje, bo bounding box jest dziwnie ustawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Może wystarczy maska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Jeżeli jest tak, jak mówi Dawidsu, to powinieneś móc ruszać się pomimo zapadnięcia się postaci w platformę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 oczywiście mogę się ruszać po wbiciu się w platformę bo jeśli by sie nie ruszał nie mógłbym się ruszać w powietrzu ani nie mógłbym się ruszać nawet po platformach i daletego się rusza po wbiciu się ale nie tym sensie jak chodzi dla dawidsu bo pojawia się animacja lecz postać nie może się wydostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 @adster: No tak. Ale może dla rryk'a to głupio wygląda i tak nie chce. EDIT: Rryk mnie wyprzedził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 https://gmclan.org/up930_4_wlatcy_much_demo_new.html pograjcie i po pewnym czasie zobaczycie o co mi biega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 ale nie tym sensie jak chodzi dla dawidsu bo pojawia się animacja lecz postać nie może się wydostać No o to mi chodzi, czyli jednak nie może się ruszać po zetknięciu się z tą platformą, z którą jest problem, a zresztą...zaraz zobaczę ;) Z tego, co zrozumiałem, dzieje się tak czasami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 już wiem! Ja miałem to samo w mysz bocie! musisz na spritach ludka nastawić X50 i Y0. Miałem tan sam problem, i to pomogło, jeśli nie, to kombijuj z ustawieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 tzn że sprite ma mieć X50 a Y0? daj przykład ok? będzie mi łatwiej zrozumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Wczytujesz sprite do GM->Otwierasz okienko tego sprita-> Potem tam są takie pola X Y z liczbą 0. Dalej wiesz co robić. Ps. Ale chyba bardziej w twojim wypatku będzie Y zamist X gdyż Mysz jest podłóżna, a twój chopek wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 ale chyba dla każdego sprite X i Y powinien być inny bo dla mnie dalej nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Najlepiej to podaj, jak TY zrobiłeś kolizję z platformą. Wtedy ten kod będzie można przekonstruować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1)To weź może ustaw "punkt centralny" gracza na środkowym x i maksymalnym (w dół) y. 2)Wszystkim platformom i graczowi odznacz "precise collision checking". Powinno pomóc, a jak nie, to może spóbuj nie wykonywać kroku 1) ...bo kod masz dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 adster dzięki ale trzeba było bez 1 bo jak było z 1 to postać dziwnie powoli spadała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się