Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Co zrobić aby: 1. Bohater przy skoku, kiedy jest w górze i dotyka ściany nie przyczepiał się do niej tylko aby spadł na dół [ ściana to ten sam obiekt co podłoże ] 2. Kiedy naciśnie sie spacje bohater skoczył, ale TYLKO RAZ a nie - tak jak to jest teraz [!] - kiedy jest w górze można nacisnąć spacje a on skacze wyżej :/ :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Hmm, co do drugiego, to w tym klawiszu, który odpowiada za skok(np. spacja) na początku eventu musisz dać "If there is a collision at a position". Czyli może skakać, tylko jeśli dotyka podłoża. Ustawiasz w Y, chyba -4, albo więcej, zależy od ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Ok :thumbsup: Dzieki, udało sie :) Pozdro ;) A kto wie co z tym "przyczepianiem"? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 a nie prościej zrobic grawitacji, i tylko nastawić to i owo? co do pierwszego - balance object. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 No, grawitacje też mam :D ale mniejsza o to... balance object <- (?) yyy... czyli co?... :D gdzie to jest ?? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 a chodzenie masz na x+=3 czy hspeed itp? (platformowa?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Na hspeed :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 no nie... najgorsze co można zrobić. Dobrze ci radze lepiej zmien na dodawanie do x-a różnych wartości bo na hspeed dobrego enginu nie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Tyle, że ruch jest animowany i jak dam dodawanie wartości x to animacja nie dziala :/ Ale sterowanie ja już mam zrobione :) tylo mi chodzi o te ścianki :/ to wpływa jakoś jedno na drugie?... :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Zrób tak przy nacisnieciu spacji wpisz if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Przy nacisnieciu klawisza w lewo wpisz if place_free(x-4,y) {x-=4} else { sprite_index = spr_lewo } Przy nacisnieciu klawisza w prawo wpisz if place_free(x+4,y) {x+=4} else { sprite_index = spr_prawo } przy kolizji z obiektem na ktorym stoi idt move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 i w step daj if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Pozdro :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 no to ja tak mam tylko że w klockach :D no i z tą różnicą że zamiast x-=4 no to mam hspeed=-4 [ tak na skrypty :D ] A jeśli przerobie to na iksy to ANIMACJA RUCHU mi nie zadziała, bo dałem żeby bohater zmieniał sprita na animacje :) *I wtedy włącza mi sie tylko pierwsza klatka z animacji a reszta juz nieeee... :/ Ale co zrobić z tą kolizją ścianki żeby mi bohater nie przyczepiałsie do niej ?! :( Aha, i pojawił mi sie nowy problem: ruch w eventach to np. press <right> i kiedy ide [jest normalnie] podskocze [spacja] dalej trzymając strzałkę w prawo to bohater mi sie zacina i już nici z animacji :/ a kiedy przestawie event na <right> to dzieje sie to samo co przy ustawieniu ruchu na iksy* :/ P.S: Tzn. skakanie jest bez zarzutu [raczej :D ] ale ruch po skoku jest zacięty :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 przeslij mi to co ci nie dziala to ja ci przesle poprawione ok? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 eee jakto ci nie działa? to chyba źle coś robisz. Pokaż tutaj ten swoj pliczek albo mi wyślij w PM to ci dam tak odpicowane że sie popłaczesz ze szczęscia xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Ze względu na zatajenie gry musze troche to poprzerabiac wiec zanim umieszcze to w uploadzie bede musial poswiecic troche czasu na "obróbkę spritów" :lol: Dzisiaj juz nie mam czasu ale jak go znajde to przerobie to i umieszcze w uploadzie oraz poinformuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 to mowie wyślij mi to pmkiem. Przecież ci nie zabiore projektu bo mam duzo powazniejsze na koncie -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 ok Prosze bardzo. http://www.gmclan.org/up199_11_problem_solved.html Może sie nie spodobać dlatego że wolałem to zrobić w kodzie ( klocki są nieczytelne :/ ) Ale jest bardzo wiele objaśnień, dobry z tego przykład xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hriser Opublikowano 6 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Dzieki za wszystko :thumbsup: pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się