Skocz do zawartości

Zablokowane Wszystkie objekty o danym variable


Jaklub

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejny błahy problem.

 

Jak zrobić jakąś akcję, która aktywuję się po tym, jak wszystkie objekty danego rodzaju mają dany np. image_single?

 

Skrypt:

if objectx.image_single=1
  {
...
  }

nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

var _a;
_a = 0;
with( objectx )
{
  if( image_single = 1 )
  {
     other._a += 1;
  }
}

if( _a = instance_number( objectx ) )
{
  ...
}

Ale to się i tak sprowadza to tego co napisał Hanjuso. :/ Sprawdź jeszcze raz jego metodę tylko zamiast local użyj other.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... podstawy, a udziwniacie je jak nie wiem co.

Trzymaj przyklad:

http://www.toya.net.pl/~ptaki/przyklady/przykladgmc001.gm6

Musisz miec zarejestrowana wersje gm.

 

ew, Łap code.

Create Obiektu sprawdzajacego image_single obiektów.

image_single=1;
variable0=false;
variable1=false;
variable2=false;
variable3=false;

Draw tego samego obiektu (Mozna to rozbic na inne eventy, ale robilem to na szybko, a zapewne duzo nie stracisz na fpsach, wystarczy pozbyc sie tego obiektu w momencie wykonania sie calego warunku)

if (variable0=false) & (object0.image_single=1) {        // Warunek sprawdzajacy wartosc image_single 1 obiektu
variable1=true;     // Zmiana zmiennej odpowiadajacej za sprawdzanie kolejnego warunku
    if (variable1=true) & (object1.image_single=1) {     // Warunek sprawdzajacy wartosc image_single 2 obiektu
    variable2=true;     // Zmiana zmiennej odpowiadajacej za sprawdzanie kolejnego warunku
        if (variable2=true) & (object2.image_single=1) { // Warunek sprawdzajacy wartosc image_single 3 obiektu
        variable3=true;     // Zmiana zmiennej odpowiadajacej za sprawdzanie kolejnego warunku
        variable0=true;     // Koniec petli
        } else {
        variable3=false;    // Zablokowanie zmiennej, zamkniecie petli sprawdzania warunków.
        show_message('ERROR / Blad w sprawdzaniu 3 obiektu');    // Komunikat Błędu
        }
    } else {
    variable2=false;    // Zablokowanie zmiennej, zamkniecie petli sprawdzania warunków.
    show_message('ERROR / Blad w sprawdzaniu 2 obiektu');    // Komunikat Błędu
    }
} else if (variable0=false) {
variable1=false;    // Zablokowanie zmiennej, zamkniecie petli sprawdzania warunków.
show_message('ERROR / Blad w sprawdzaniu 1 obiektu'); // Komunikat Błędu
}

// Zdarzenie wywolane jezeli skrypt zadziała
if (variable3=true) {
show_message('Dziala'); // Skrypt zostaje wywolany, warunki zostaly spelnione.
}
// Sprawdzanie wartosci zmiennych 1 = true = 0 = false
draw_text(100,100,variable0);
draw_text(120,100,variable1);
draw_text(140,100,variable2);
draw_text(160,100,variable3);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie udziwnilem?

Zwyczajne sprawdzanie warunków, czytelne dla kazdego, potencjalnego uzytkownika =P

 

AH, zapomnialem wywalic zbedne linijki do sprawdzania błędów, moze dlatego wyszlo takie dlugie. Głupi nawyk, głupi nawyk! ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...