Skocz do zawartości

gra 3d - problem z czasem


miki77

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę grę 3D, w której zadaniem będzie wydostanie się z labiryntu. Niestety napotkałem problem... Gdy dodałem alarm, który miał odliczać czas do końca gry zamiast czas odliczać się zablokował ruch bohatera. Co mam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieszalem czas z alarmami abys mogl prezycyjniej okreslac czas...

 

Mozesz stworzyc nowy objekt:

 

Create:

alarm[0] = room_speed;
global.czas = 10; //czyli 10 sekund

Alarm[0]:

alarm[0] = room_speed;
global.czas -= 1; //czyli jednak sekunda sie odejmuje

Step:

if global.czas <=0
   {
   game_end(); //albo co tam innego chcesz zrobic
   }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy w draw nowego efektu:

draw_text(x,y,global.czas);

 

Niestety nie wiem jak to jest w 3d, najpewniej trzeba bedzie ustalic pewien obszar do normalnego rysowania sie eventów, czy jakies inne cudo co w gm'ie sluzy za odpowiednik switcha z 3d do 2d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyświetlenia tego tekstu na ekranie, samo draw_text nie wystarczy. Przed tym musisz dać d3d_set_projection_ortho i ustawić tam rozmiar ekranu. Jeśli tego nie zrobisz, to zobaczysz swój tekst w pewnym miejscu w grze, na podłodze.Szczegóły co do tej funkcji masz w helpie.

Co do depth to chyba w draw, ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...