miki77 Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Tworzę grę 3D, w której zadaniem będzie wydostanie się z labiryntu. Niestety napotkałem problem... Gdy dodałem alarm, który miał odliczać czas do końca gry zamiast czas odliczać się zablokował ruch bohatera. Co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Alarm jest od tego ze po jakims czasie zdarzy sie pewna akcja... Musiales cos zle zrobic to po pierwsze, a po drugie zamiast alarmow uzyj zmiennych. Tak chyba by bylo lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 a mógłbyś dać jakiś przykładowy kod, bo kombinuje z tymi zmiennymi i nie udaje się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Zmieszalem czas z alarmami abys mogl prezycyjniej okreslac czas... Mozesz stworzyc nowy objekt: Create: alarm[0] = room_speed; global.czas = 10; //czyli 10 sekund Alarm[0]: alarm[0] = room_speed; global.czas -= 1; //czyli jednak sekunda sie odejmuje Step: if global.czas <=0 { game_end(); //albo co tam innego chcesz zrobic } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Dzięki, już wszystko działa! A da się zrobić w Draw, żeby to odliczanie pokazywało?? EDIT: Odpowie ktoś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Wtedy w draw nowego efektu: draw_text(x,y,global.czas); Niestety nie wiem jak to jest w 3d, najpewniej trzeba bedzie ustalic pewien obszar do normalnego rysowania sie eventów, czy jakies inne cudo co w gm'ie sluzy za odpowiednik switcha z 3d do 2d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Niestety nie wiem jak to jest w 3d Dzięki Sadam za podpowiedz. A ktoś inny wie może jak zrobić to w 3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Tak samo, tylko obiekt który rysuje musi mieć DEPTH składający się z samych 9, tylko nie pamiętam czy dodatni, czy ujemny. Sprawdź, na 100% było to na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 A co ten DEPTH? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Depth ustala pozycje w rysowaniu sie obrazu, mozna powiedziec ze interpetuje sie go jako warstwy w wyswietlaniu obiektów. To tak w naaaaaprawde głebokim skrócie, na chłopski rozum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Acha to już rozumiem... A jak i gdzie tak Depth się ustawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Object Properties Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 albo depth = wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 albodepth = wartość A gdzie to wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Co do wyświetlenia tego tekstu na ekranie, samo draw_text nie wystarczy. Przed tym musisz dać d3d_set_projection_ortho i ustawić tam rozmiar ekranu. Jeśli tego nie zrobisz, to zobaczysz swój tekst w pewnym miejscu w grze, na podłodze.Szczegóły co do tej funkcji masz w helpie. Co do depth to chyba w draw, ale nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się