luklew Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Witam. Chciałbym zrobić w grze opcje SAVE... Prosiłbym o jakiś silnik gry z save, albo instrukcje jak coś takiego wykonać. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Najprościej? Domyślnie jest ustawione że F5 robisz Save a F6 Load. Jeśli chcesz to zmienić, wstaw do eventu klocek Save the Game (zakładka Main2), wymyśl sobie nazwę Save'a i już :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luklew Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Dokładniej to chcę zrobić by jak nastąpi "kolizja" z obiektem/ścianą SAVE to się gra zapisuje a odczyt podczas początku gry (z menu). <EDIT> Chyba już wiem jak to zrobić :) Narazie nie pomagać :] Sam chcę spróbować ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Wbudowany system zapisu/odczytu jest moim zdaniem trochę do kitu. Najlepiej napisać samemu, skrypt, który zapisuje do pliku dane o graczu (m. in. pozycja, ilość żyć, itd.) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Wbudowany system zapisu/odczytu jest moim zdaniem trochę do kitu. Najlepiej napisać samemu, skrypt, który zapisuje do pliku dane o graczu (m. in. pozycja, ilość żyć, itd.) Pozdrawiam A co w nim jest takiego do kitu? o_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam. Chciałbym zrobić w grze opcje SAVE... Prosiłbym o jakiś silnik gry z save, albo instrukcje jak coś takiego wykonać. Z góry dziękuję. po wcisnieciu jakiegoś tam klawisz(jakiego chcesz): { zapisanie=0; zapisanie=(get_save_filename('Stan gry|*.sav',0)); if(zapisanie!='') { if(string_pos('.sav',zapisanie)=0)game_save(zapisanie+'.sav') else game_save(zapisanie); if(string_pos('.sav',zapisanie)=0)screen_save(zapisanie+'.jpg') else screen_save(zapisanie); } } a to od razu robi screena tam gdzie zapisujesz i nazwywa go tak jak nazwałeś save`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Black - Ja wolę napisać swój system zapisu. Wbudowany zapisuje nie stan postaci tylko całą grę. Mam nadzieje, że zrozumiałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Jeśli chcesz zrobić własny system zapisu zrób to na *.ini lub *.dat używając dll'a.Zapis stanu postaci to tylko: -pozycja x i y -zycie -punkty Do każdych danych robisz odpowiednią zmienna,a potem sobie odczytujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luklew Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 po wcisnieciu jakiegoś tam klawisz(jakiego chcesz): { zapisanie=0; zapisanie=(get_save_filename('Stan gry|*.sav',0)); if(zapisanie!='') { if(string_pos('.sav',zapisanie)=0)game_save(zapisanie+'.sav') else game_save(zapisanie); if(string_pos('.sav',zapisanie)=0)screen_save(zapisanie+'.jpg') else screen_save(zapisanie); } } a to od razu robi screena tam gdzie zapisujesz i nazwywa go tak jak nazwałeś save`a Ok. A jaki potem script żeby odczytać save ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Ok. A jaki potem script żeby odczytać save ? po wciśnięciu jakiegos tam guzkia(jakiego chcesz,wybierasz sobie wcześniej zapisany save) game_load(get_open_filename('Stan gry (*.sav)|*.sav',0)); ps ten save i load masz sobie dać w jakiś obiekt jak się nie myle napisz jeśli wyjdzie a jeśli nie to tez to obczaje ale powinno być dobre! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Ok. A jaki potem script żeby odczytać save ? po wciśnięciu jakiegos tam guzkia(jakiego chcesz,wybierasz sobie wcześniej zapisany save) game_load(get_open_filename('Stan gry (*.sav)|*.sav',0)); ps ten save i load masz sobie dać w jakiś obiekt jak się nie myle napisz jeśli wyjdzie a jeśli nie to tez to obczaje ale powinno być dobre! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luklew Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Działa bez problemowo :) Wywaliłem tylko robienie screena podczas save, gdyż jak się potem nadpisywało to save, to nie robiło save tylko dwa screeny. Ale pomotałem :P Ważne że działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Działa bez problemowo :) Wywaliłem tylko robienie screena podczas save, gdyż jak się potem nadpisywało to save, to nie robiło save tylko dwa screeny. Ale pomotałem :P Ważne że działa :) No i dobrze fajnie że działa bo mi też działało wystarczyło wywalić linijke i dobre he he :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się