Skocz do zawartości

Pięć pytań


NoooB

Rekomendowane odpowiedzi

1.Legenda do pytań

1.Kontroler (objekt nieprzypisany do rzadnego sprajta)- AA

2.Ludzik (objekt sterowany przez gracza)- BB

3.Samochód (Drugi gracz/CPU)- CC

4.Plama po ludziku- DD

5.Puste auto- EE

4.Skrypt- SS

2.Zasady odpowiedzi

1.Wszystko powinno być w klockach, czasem w pytaniach pojawią się oznaczenia SS

 

A oto pytania:

1.Na górze jest tzw "licznik" odlicza np. od 60 sek. do zera, w tym czasie CC ma rozjechać wszystkich

BB, inaczej przegrywa.

 

2.Co zrobić, aby w oknie 640x480, każdy z graczy miał swoje okno gry (podział ekranu), każdy posiadał

własne punkty (doliczane za coś-np. rozjerzdrzanie) i był w centrum swojego okna?

 

3.Jak zrobić odliczanie-"CC pszejerzdża BB i BB zamienia się w DD", a po X sekundach (np. pięciu)

spowrotem zamienia się w BB.

 

4.Napoczątku gry jest np. 5 BB a komputer ma za zadanie losowo wybrać który z nich będzie CC.

 

5."Jest 4 BB i jeden "zakarzony" kiedy dogoni jakiegoś BB, ten staje się skarzony, a były zombi staje

się uczciwym BB- coś w rodzaju berka"-to mam zrobione, ale jak zrobić, żeby- każdy miał swój pasek

życia i w trakcie kiedy jest "zakażonym" traci HP, kiedy komuś HP zejdzie do zera, to kończy gre i

inny gracz (losowo oczywiście) staje się zakarzonym.

NOWA SZÓSTA

????Jak zrobić opcję, która po ustawieniu będzie wpływała na gre- chodzi mi o takie coś...

Są dwie mapy, w opcjach ustawiam trzech graczy, a ci gracze po wyjściu z opcji i wejściu w gre na obydwu mapach są na odpowiednich miejscach (i oczywiście jest ich trzech)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Uzyj alarmow, ze aby po 60 sekundach wyswietlil sie komunikat ze przegrales a przy rozjechaniu wszystkich ludzikow usun czas jakby go w ogole nie bylo albo wyswietl komunikat ze wygrales i przenies do kolejnego rooma.

 

2. Jest przyklad na strone GMclanu i sporo tematow...

 

3. Przy kolizji CC z BB zamien objekt lub sprite na DD i w objekcie DD ustaw alarm (room_speed*5 - czyli 5 sekund)...

 

4. Wydaje mi sie ze cos z opcja choose trzeba zrobic...

 

5. if zakazony = 1 then zycie -= 2... if zycie <= 0 then instance_destroy i chyba opcja choose...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUUUUU!!!!!!!!!!!!!

JA, CHCEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!

[[ :ninja: ??MOżna jakoś spiracić?? :ninja: ]]

Tak tylko pytam...

Albo se kup, albo czytaj regulamin :). Za takie pytanie grozi ban, więc lepiej uważaj ;).

//------------------------------------------------------------------//

Nie mnie za to przepraszaj, bo ja tu jestem nikim :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo se kup, albo czytaj regulamin :). Za takie pytanie grozi ban, więc lepiej uważaj ;).

Pseprasam :unsure:

 

ED

MAM jESZCZE JEDNO PYTANIE

????Jak zrobić opcję, która po ustawieniu będzie wpływała na gre- chodzi mi o takie coś...

Są dwie mapy, w opcjach ustawiam trzech graczy, a ci gracze po wyjściu z opcji i wejściu w gre na obydwu mapach są na odpowiednich miejscach (i oczywiście jest ich trzech)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

NoooBie, do tego co chcesz osiągnąć nie trzeba mieć zarejestrowanej wersji. Błąd ten pojawia się dlatego, ponieważ w przykładzie użyto draw_sprite_ext. Po prostu zamień funkcję na draw_sprite i wywal 5 ostatnich argumentów. Będziesz miał to samo za wyjątkiem lekkiej przezroczystości panelu. A jeżeli przed funkcją draw_sprite użyjesz draw_set_alpha(0.4), a po draw_set_alpha(1); to będziesz miał dokładnie ten sam efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NoooBie, do tego co chcesz osiągnąć nie trzeba mieć zarejestrowanej wersji. Błąd ten pojawia się dlatego, ponieważ w przykładzie użyto draw_sprite_ext. Po prostu zamień funkcję na draw_sprite i wywal 5 ostatnich argumentów. Będziesz miał to samo za wyjątkiem lekkiej przezroczystości panelu. A jeżeli przed funkcją draw_sprite użyjesz draw_set_alpha(0.4), a po draw_set_alpha(1); to będziesz miał dokładnie ten sam efekt.

 

Wiesz co może poprostu zrób to, poczym daj to do swojego uploadu bo skapowałem tylko to ze zmianom

draw_sprite_ext na draw_sprite :] PLZ PLZ

 

((( mogło by być tak, że przyładypowinny być w dwóch wersjach: dla zarejstrowanego GM i nie zarejstrowanego GM:) )))

 

Zalaś dośctnieś walna zia blak poplawnej pislowni. Zainteresowany?

Tymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

((( mogło by być tak, że przyładypowinny być w dwóch wersjach: dla zarejstrowanego GM i nie zarejstrowanego GM:) )))
Ja osobiście nie mam zamiaru bawić się z kopią przykładu dla osób które zarejestrowanej wersji nie posiadają. Dlaczego? Dużej części funkcji nie da się zastąpić tymi dostępnymi bez rejestracji. Więc albo wydasz te kilka groszy, albo się męcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No tak, ale jeżeli dany problem nie wymaga użycia konkretnych funkcji dla zarejestrowanej wersji GM'a, to moja opinia jest taka, że nie ma sensu ludziom uprzykrzać życie dodając jakieś zbędne bajerki ala upiększacze itp., a split screen i panele akurat są dostępne normalnie w wersji niezarejestrowanej. Czy dodanie półprzezroczystości dla paneli jest super ważnym ficzerem aby go umieszczać w takim przykładzie? Nie. W końcu mamy progragować GM'a. Oby nie doszło do takiej sytuacji, że przykład z głupim podstawowym chodzeniem w czterech kierunkach będzie wymagał fulla GM, bo autor dorobił pochodnie z dynamicznym ogniem przy użyciu particles...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jednak autor przykładu pisze go dobrowolnie (albo przymuszając, nie Paciu?), poświęca mu swój czas itd. itd. Może więc wymagać od "używających" trochę zrozumienia jego działania, a nie tylko bezmyślne kopiowanie - wydaje mi się że użytkownik myślący da sobie radę z problemem niezarejestrowanej wersji. :)

 

Ale to tak już btw.

 

Po za tym, chyba tylko jeden z moich przykładów nie wymaga funkcji dostępnych w zarejestrowanej wersji. :P Albo dwa.

 

EDIT

Dokładnie 2. Będą to Edytor Plansz i Replay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...