NoooB Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 1.Legenda do pytań 1.Kontroler (objekt nieprzypisany do rzadnego sprajta)- AA 2.Ludzik (objekt sterowany przez gracza)- BB 3.Samochód (Drugi gracz/CPU)- CC 4.Plama po ludziku- DD 5.Puste auto- EE 4.Skrypt- SS 2.Zasady odpowiedzi 1.Wszystko powinno być w klockach, czasem w pytaniach pojawią się oznaczenia SS A oto pytania: 1.Na górze jest tzw "licznik" odlicza np. od 60 sek. do zera, w tym czasie CC ma rozjechać wszystkich BB, inaczej przegrywa. 2.Co zrobić, aby w oknie 640x480, każdy z graczy miał swoje okno gry (podział ekranu), każdy posiadał własne punkty (doliczane za coś-np. rozjerzdrzanie) i był w centrum swojego okna? 3.Jak zrobić odliczanie-"CC pszejerzdża BB i BB zamienia się w DD", a po X sekundach (np. pięciu) spowrotem zamienia się w BB. 4.Napoczątku gry jest np. 5 BB a komputer ma za zadanie losowo wybrać który z nich będzie CC. 5."Jest 4 BB i jeden "zakarzony" kiedy dogoni jakiegoś BB, ten staje się skarzony, a były zombi staje się uczciwym BB- coś w rodzaju berka"-to mam zrobione, ale jak zrobić, żeby- każdy miał swój pasek życia i w trakcie kiedy jest "zakażonym" traci HP, kiedy komuś HP zejdzie do zera, to kończy gre i inny gracz (losowo oczywiście) staje się zakarzonym. NOWA SZÓSTA ????Jak zrobić opcję, która po ustawieniu będzie wpływała na gre- chodzi mi o takie coś... Są dwie mapy, w opcjach ustawiam trzech graczy, a ci gracze po wyjściu z opcji i wejściu w gre na obydwu mapach są na odpowiednich miejscach (i oczywiście jest ich trzech)???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 1. Uzyj alarmow, ze aby po 60 sekundach wyswietlil sie komunikat ze przegrales a przy rozjechaniu wszystkich ludzikow usun czas jakby go w ogole nie bylo albo wyswietl komunikat ze wygrales i przenies do kolejnego rooma. 2. Jest przyklad na strone GMclanu i sporo tematow... 3. Przy kolizji CC z BB zamien objekt lub sprite na DD i w objekcie DD ustaw alarm (room_speed*5 - czyli 5 sekund)... 4. Wydaje mi sie ze cos z opcja choose trzeba zrobic... 5. if zakazony = 1 then zycie -= 2... if zycie <= 0 then instance_destroy i chyba opcja choose... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoooB Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 2. Jest przyklad na strone GMclanu i sporo tematow... ALE TEN PRZYKŁAD NIDZIAŁ:( POKAZUJE MI SIĘ TAKIE COŚ CO, TERAZ MAM ZROBIĆ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Nie masz zarejestrowanej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 The Power bursts from The Zarejestrowana Wersja of Game Maker !! lol xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 2. Jest przyklad na strone GMclanu i sporo tematow... Czytaj uwaznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoooB Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Nie masz zarejestrowanej wersji. BUUUUU!!!!!!!!!!!!! JA, CHCEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!! [[ :ninja: ??MOżna jakoś spiracić?? :ninja: ]] Tak tylko pytam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 BUUUUU!!!!!!!!!!!!! JA, CHCEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!! [[ :ninja: ??MOżna jakoś spiracić?? :ninja: ]] Tak tylko pytam... Albo se kup, albo czytaj regulamin :). Za takie pytanie grozi ban, więc lepiej uważaj ;). //------------------------------------------------------------------// Nie mnie za to przepraszaj, bo ja tu jestem nikim :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoooB Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Albo se kup, albo czytaj regulamin :). Za takie pytanie grozi ban, więc lepiej uważaj ;). Pseprasam :unsure: ED MAM jESZCZE JEDNO PYTANIE ????Jak zrobić opcję, która po ustawieniu będzie wpływała na gre- chodzi mi o takie coś... Są dwie mapy, w opcjach ustawiam trzech graczy, a ci gracze po wyjściu z opcji i wejściu w gre na obydwu mapach są na odpowiednich miejscach (i oczywiście jest ich trzech)???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Zrób zmienne globalne, dla każdego gracza globalne x i y, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 NoooBie, do tego co chcesz osiągnąć nie trzeba mieć zarejestrowanej wersji. Błąd ten pojawia się dlatego, ponieważ w przykładzie użyto draw_sprite_ext. Po prostu zamień funkcję na draw_sprite i wywal 5 ostatnich argumentów. Będziesz miał to samo za wyjątkiem lekkiej przezroczystości panelu. A jeżeli przed funkcją draw_sprite użyjesz draw_set_alpha(0.4), a po draw_set_alpha(1); to będziesz miał dokładnie ten sam efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoooB Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 NoooBie, do tego co chcesz osiągnąć nie trzeba mieć zarejestrowanej wersji. Błąd ten pojawia się dlatego, ponieważ w przykładzie użyto draw_sprite_ext. Po prostu zamień funkcję na draw_sprite i wywal 5 ostatnich argumentów. Będziesz miał to samo za wyjątkiem lekkiej przezroczystości panelu. A jeżeli przed funkcją draw_sprite użyjesz draw_set_alpha(0.4), a po draw_set_alpha(1); to będziesz miał dokładnie ten sam efekt. Wiesz co może poprostu zrób to, poczym daj to do swojego uploadu bo skapowałem tylko to ze zmianom draw_sprite_ext na draw_sprite :] PLZ PLZ ((( mogło by być tak, że przyładypowinny być w dwóch wersjach: dla zarejstrowanego GM i nie zarejstrowanego GM:) ))) Zalaś dośctnieś walna zia blak poplawnej pislowni. Zainteresowany? Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 A czy ja wiem o który przykład chodzi? Daj link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 ((( mogło by być tak, że przyładypowinny być w dwóch wersjach: dla zarejstrowanego GM i nie zarejstrowanego GM:) )))Ja osobiście nie mam zamiaru bawić się z kopią przykładu dla osób które zarejestrowanej wersji nie posiadają. Dlaczego? Dużej części funkcji nie da się zastąpić tymi dostępnymi bez rejestracji. Więc albo wydasz te kilka groszy, albo się męcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Lutego 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 No tak, ale jeżeli dany problem nie wymaga użycia konkretnych funkcji dla zarejestrowanej wersji GM'a, to moja opinia jest taka, że nie ma sensu ludziom uprzykrzać życie dodając jakieś zbędne bajerki ala upiększacze itp., a split screen i panele akurat są dostępne normalnie w wersji niezarejestrowanej. Czy dodanie półprzezroczystości dla paneli jest super ważnym ficzerem aby go umieszczać w takim przykładzie? Nie. W końcu mamy progragować GM'a. Oby nie doszło do takiej sytuacji, że przykład z głupim podstawowym chodzeniem w czterech kierunkach będzie wymagał fulla GM, bo autor dorobił pochodnie z dynamicznym ogniem przy użyciu particles... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Racja, jednak autor przykładu pisze go dobrowolnie (albo przymuszając, nie Paciu?), poświęca mu swój czas itd. itd. Może więc wymagać od "używających" trochę zrozumienia jego działania, a nie tylko bezmyślne kopiowanie - wydaje mi się że użytkownik myślący da sobie radę z problemem niezarejestrowanej wersji. :) Ale to tak już btw. Po za tym, chyba tylko jeden z moich przykładów nie wymaga funkcji dostępnych w zarejestrowanej wersji. :P Albo dwa. EDIT Dokładnie 2. Będą to Edytor Plansz i Replay. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się