Skocz do zawartości

Obracanie sie samochodu


bigban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy zeby jadacy samochod obracał sie to trzeba po kolei rysowac w kazdym polozeniu ten samochód czy jest jakas szybsza droga? Mam przyklad ktory sklada sie z 72 obrazkow . da sie jakoś szybciej narysowac czy kazdy obrazek trzeba oddzielnie??

 

drugie pytanie

Jak zrobic cos takiego?? Mamy 2 auta na planszy klikamy myszką w jeden i nim jedziemy jak chcemy jechac innym to klikamy w ten drugi.??

 

Dzieki za ODP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszego pytania:

 

image_angle=direction

 

a co do drugiego to mozna np. tak:

tworzysz nowe obiekty ktore wygladaja tak samo jak twoje auta i wstawiasz do nich:

do auta pierwszeg(wstawiasz pod przycisk myszy)

global.zmienna = 1;
room_goto_next()

do drugiego auta(tez mysz):

global.zmienna = 2;
room_goto_next()

teraz robisz jakiś inny obiekt odznaczamy visable i dajesz w create:

if global.zmienna = 1 {
instance_create(x,y,auto1)
}
if global.zmienna = 2 {
instance_create(x,y,auto2)
}

 

oczywiście musisz zrobic menu w ktorym po wyborze auta przeniesie nas do gry :)

Mam nadzieje że nic nie pomyliłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze w trakcie wyscigu jak nacisniesz na samochod to ze nim sie poruszasz tak?

 

No to cos takiego:

 

W pierwszym wozie w lewym przycisku myszy:

 

global.zmienna = 1; //zmienna pierwszego samochodu
global.zmiennab = 0; //zmienna drugiego samochodu

 

W step:

 

if global.zmienna = 1
{
"sterowanie"
}

W drugim wozie w lewym przycisku myszy:

 

global.zmiennab = 1;
global.zmienna = 0;

 

W step:

 

if global.zmiennab = 1
{
"sterowanie"
}

 

 

 

Powinno dzialac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowi Danielus. Pokombinuj troche. Nigdy sie nie nauczysz jak bedziesz wszystko kopiowal i nie probowal tego z rozumiec ;)

 

"Sterowanie" czyli wpisujesz np.

Przyklad:

if keyboard_check(vk_up)

{

speed = 5;

direction = 90;

}

itd...

 

A zmienna to jest poprostu zmienna. Cos co sam wymyslasz. Mozesz nadac jest nazwe jaka tylko chcesz (najlepiej taka zeby czaic do czego ona sluzy) :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zmienna to tylko nazwa?? moge zostawic poprostu zmienna?? jedynie wartość za znakiem = daje jakis efekt dzialania?? :crying: w sterowaniu musza być takie same parametry jak pod klawiszem np. UP?? i dlaczego jak podstawie zamiast wyrazu "zmienna" wyraz object0 to sie podświetla na czerwono i wyskakuje błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani to:

 

image_angle = direction;

 

if global.zmienna == 1 AND keyboard_check(vk_up)

{

speed = 5;

direction = 90;

}

 

ani to:

image_angle = direction;

if global.zmienna = 1

{

if keyboard_check(vk_up)

}

speed = 5;

direction = 90;

 

nie dzialają. wyslal bym komus ten plik i by mi pokazal jak to zrobic bo ja juz nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nie działa, jaki błąd itd. Jak chcesz, to możesz dać tutaj plik. Poza tym:

image_angle = direction;
if global.zmienna = 1
{
if keyboard_check(vk_up)
}
speed = 5;
direction = 90;

Jak niby to by miało działać jak nie dałeś co ma się działać, gdy jest strzałka do góry ;p ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykladzik ladnie dziala!! jak podstawie swoje sterowanie do pierwszego auta to tez dziala i mozna wybierac ale jak juz podstawie sterowanie do drugiego auta to mozna wybrac tylko pierwsze auto

 

Kod pierwszego auta:

 

if global.zmienna = 1

{

if keyboard_check(vk_up)

{

if (speed < maxspeed)

 

speed = min(maxspeed,speed+0.6);

 

 

}

if keyboard_check(vk_down)

{

if (speed > -2)

 

speed = max(-2,speed-0.5);

 

}

if keyboard_check(vk_left)

{

if (speed != 0)

direction += 6;

 

//if (speed >= maxspeed)

//{

instance_create(x,y,object1);

//}

}

if keyboard_check(vk_right)

{

if (speed != 0)

direction -= 6;

//if (speed >= maxspeed)

//{

instance_create(x,y,object1);

//}

 

}

 

KOD DRUGIEGO AUTA:

 

if global.zmiennab = 1

{

if keyboard_check(vk_up)

{

if (speed < maxspeed)

 

speed = min(maxspeed,speed+0.6);

 

 

}

if keyboard_check(vk_down)

{

if (speed > -2)

 

speed = max(-2,speed-0.5);

 

}

if keyboard_check(vk_left)

{

if (speed != 0)

direction += 6;

 

//if (speed >= maxspeed)

//{

instance_create(x,y,object1);

//}

}

if keyboard_check(vk_right)

{

if (speed != 0)

direction -= 6;

//if (speed >= maxspeed)

//{

instance_create(x,y,object1);

//}

 

}

 

 

I nie wiem co jest nie tak niech ktoś zuci na to okiem i poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest ten plik z kawalkiem mojej gry. nich ktoś to poprawi zeby dalo sie zmienic na drugi pojazd i zeby fizyka jazdy pozostala taka sama :)

 

http://www.uploader.pl/file/7090/gra3.gm6.html

 

 

i nastepne pytanie jak zrobic aby pojawial sie jakis obiekt na planszy w losowym miejscu i zeby sie pojawiala strzalka ktora poprowadzi do tego obiektu pojazd?

i jeszcze jedno jak powinien wygladac kod ktory inicjowalby swiecenie sie i wycie sygnalow w karetce aby byly wlączane za pomoca przycisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno jak powinien wygladac kod ktory inicjowalby swiecenie sie i wycie sygnalow w karetce aby byly wlączane za pomoca przycisku

 

Poprostu zmiana sprita i puszczenie dzwieku karetki...

 

EDIT:

Co do pytania o zmiane wozu. W drugim (tym czarnym) w lewym przycisku myszy zamien aby zmienna = 0 a zmiennab = 1 czy cos takiego. Poprostu na odwrot zeby bylo...

 

Co do pytania o pojawianie sie obiektu:

instance_create(random(room_height),random(room_width),jakistamobiekt); // kod aby na calej planszy sie pojawial.

instance_create(samochod.x,samochod.y+20,strzalka)
strzalka.image_angle = point_direction(strzalka.x,strzalka.y,jakistamobiekt.x,jakistamobiekt.y); // kod na pojawienie sie strzalki ktorej image_angle jest w kierunku obiektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o sygnały świecące i wyjące to musze dodac przycisk w obiekcie i przypisac mu texture pojazdu ze świecacymi światłami ale jak zrobic zeby one migaly zeby po naciśnieciu migaly a po nastepnym nacisnieciu przycisku przestawaly migac :)

 

i jak zrobić zeby strzalka image angel by kierunku obiektu? i jak zrobic zeby strzalka byla przed samochodem??

 

gdzie moge poczytać o tych wszytkich komendach i skrotach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...