bigban Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Witam. Czy zeby jadacy samochod obracał sie to trzeba po kolei rysowac w kazdym polozeniu ten samochód czy jest jakas szybsza droga? Mam przyklad ktory sklada sie z 72 obrazkow . da sie jakoś szybciej narysowac czy kazdy obrazek trzeba oddzielnie?? drugie pytanie Jak zrobic cos takiego?? Mamy 2 auta na planszy klikamy myszką w jeden i nim jedziemy jak chcemy jechac innym to klikamy w ten drugi.?? Dzieki za ODP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Jeśli masz zarejestrowanego GM'a to możesz użyć image_angle ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 co do pierwszego pytania: image_angle=direction a co do drugiego to mozna np. tak: tworzysz nowe obiekty ktore wygladaja tak samo jak twoje auta i wstawiasz do nich: do auta pierwszeg(wstawiasz pod przycisk myszy) global.zmienna = 1; room_goto_next() do drugiego auta(tez mysz): global.zmienna = 2; room_goto_next() teraz robisz jakiś inny obiekt odznaczamy visable i dajesz w create: if global.zmienna = 1 { instance_create(x,y,auto1) } if global.zmienna = 2 { instance_create(x,y,auto2) } oczywiście musisz zrobic menu w ktorym po wyborze auta przeniesie nas do gry :) Mam nadzieje że nic nie pomyliłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 moze zle sprecyzowalem. Chodzi mi o wybor samochodu za pomoca myszy podczas gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Czyli ze w trakcie wyscigu jak nacisniesz na samochod to ze nim sie poruszasz tak? No to cos takiego: W pierwszym wozie w lewym przycisku myszy: global.zmienna = 1; //zmienna pierwszego samochodu global.zmiennab = 0; //zmienna drugiego samochodu W step: if global.zmienna = 1 { "sterowanie" } W drugim wozie w lewym przycisku myszy: global.zmiennab = 1; global.zmienna = 0; W step: if global.zmiennab = 1 { "sterowanie" } Powinno dzialac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Jak mam zinterpretowac ten kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 masz podpisane gdzie masz wstawić bierzesz oniekt dajesz "event" i wybierasz np. lewy przycisk myszy potem z zakładek obok wybierasz "control" i następnie "code". tam wklejasz kod i dajesz ok. a sterowanie to kod na sterowanie twojego samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 czyli za kontrolowanie wstawiam kod np z przycisku UP a za zmienna wstawiam nazwe samochodu?? czy dane połozenia samochodu na romie np x=80 y=140? Jak to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Dokladnie tak jak mowi Danielus. Pokombinuj troche. Nigdy sie nie nauczysz jak bedziesz wszystko kopiowal i nie probowal tego z rozumiec ;) "Sterowanie" czyli wpisujesz np. Przyklad: if keyboard_check(vk_up) { speed = 5; direction = 90; } itd... A zmienna to jest poprostu zmienna. Cos co sam wymyslasz. Mozesz nadac jest nazwe jaka tylko chcesz (najlepiej taka zeby czaic do czego ona sluzy) :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 czyli zmienna to tylko nazwa?? moge zostawic poprostu zmienna?? jedynie wartość za znakiem = daje jakis efekt dzialania?? :crying: w sterowaniu musza być takie same parametry jak pod klawiszem np. UP?? i dlaczego jak podstawie zamiast wyrazu "zmienna" wyraz object0 to sie podświetla na czerwono i wyskakuje błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Dokladnie tak, jednak proponowalbym zmienic nazwe na bardziej odpowiednia bo pozniej przy wprowadzaniu kolejnych zmiennych bedziesz mogl miec problem. Ale to tylko moja rada :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 co w tym kodzie jest nie tak?? image_angle = direction; if global.zmienna = 1 { if keyboard_check(vk_up) { speed = 5; direction = 90; dlaczego wyskakuje błąd znaczka } ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 zawsze musisz mieć tyle samo znakow { co } czyli na końcu musisz dopisać 2 } a zmiennej możesz dac nazwe jaką chcesz(tylko nie taką jaka ma jakiś obiekt :) EDIT: zmień ten drugi znaczek na } i nic nie dopisuj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Może spróbuj tak: if global.zmienna == 1 AND keyboard_check(vk_up) { speed = 5; direction = 90; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 ani to: image_angle = direction; if global.zmienna == 1 AND keyboard_check(vk_up) { speed = 5; direction = 90; } ani to: image_angle = direction; if global.zmienna = 1 { if keyboard_check(vk_up) } speed = 5; direction = 90; nie dzialają. wyslal bym komus ten plik i by mi pokazal jak to zrobic bo ja juz nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Ale co nie działa, jaki błąd itd. Jak chcesz, to możesz dać tutaj plik. Poza tym: image_angle = direction; if global.zmienna = 1 { if keyboard_check(vk_up) } speed = 5; direction = 90; Jak niby to by miało działać jak nie dałeś co ma się działać, gdy jest strzałka do góry ;p ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 a jak mam zamieścić tutaj plik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczygieł Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 masz przykładzik: klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Wrzuć na uploader... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 tu jest ten plik na przykładzie śladu opon ktory sciągnolem z downloadu. jak ktos moze to niech zrobi zeby mozna bylo wreszcie wybrac auto. http://www.uploader.pl/file/6930/gra.gm6.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 wez to do uploadera w gmie... Masz_poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 przykladzik ladnie dziala!! jak podstawie swoje sterowanie do pierwszego auta to tez dziala i mozna wybierac ale jak juz podstawie sterowanie do drugiego auta to mozna wybrac tylko pierwsze auto Kod pierwszego auta: if global.zmienna = 1 { if keyboard_check(vk_up) { if (speed < maxspeed) speed = min(maxspeed,speed+0.6); } if keyboard_check(vk_down) { if (speed > -2) speed = max(-2,speed-0.5); } if keyboard_check(vk_left) { if (speed != 0) direction += 6; //if (speed >= maxspeed) //{ instance_create(x,y,object1); //} } if keyboard_check(vk_right) { if (speed != 0) direction -= 6; //if (speed >= maxspeed) //{ instance_create(x,y,object1); //} } KOD DRUGIEGO AUTA: if global.zmiennab = 1 { if keyboard_check(vk_up) { if (speed < maxspeed) speed = min(maxspeed,speed+0.6); } if keyboard_check(vk_down) { if (speed > -2) speed = max(-2,speed-0.5); } if keyboard_check(vk_left) { if (speed != 0) direction += 6; //if (speed >= maxspeed) //{ instance_create(x,y,object1); //} } if keyboard_check(vk_right) { if (speed != 0) direction -= 6; //if (speed >= maxspeed) //{ instance_create(x,y,object1); //} } I nie wiem co jest nie tak niech ktoś zuci na to okiem i poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 tu jest ten plik z kawalkiem mojej gry. nich ktoś to poprawi zeby dalo sie zmienic na drugi pojazd i zeby fizyka jazdy pozostala taka sama :) http://www.uploader.pl/file/7090/gra3.gm6.html i nastepne pytanie jak zrobic aby pojawial sie jakis obiekt na planszy w losowym miejscu i zeby sie pojawiala strzalka ktora poprowadzi do tego obiektu pojazd? i jeszcze jedno jak powinien wygladac kod ktory inicjowalby swiecenie sie i wycie sygnalow w karetce aby byly wlączane za pomoca przycisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 i jeszcze jedno jak powinien wygladac kod ktory inicjowalby swiecenie sie i wycie sygnalow w karetce aby byly wlączane za pomoca przycisku Poprostu zmiana sprita i puszczenie dzwieku karetki... EDIT: Co do pytania o zmiane wozu. W drugim (tym czarnym) w lewym przycisku myszy zamien aby zmienna = 0 a zmiennab = 1 czy cos takiego. Poprostu na odwrot zeby bylo... Co do pytania o pojawianie sie obiektu: instance_create(random(room_height),random(room_width),jakistamobiekt); // kod aby na calej planszy sie pojawial. instance_create(samochod.x,samochod.y+20,strzalka) strzalka.image_angle = point_direction(strzalka.x,strzalka.y,jakistamobiekt.x,jakistamobiekt.y); // kod na pojawienie sie strzalki ktorej image_angle jest w kierunku obiektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 oki dzieki. problem ze zmianą juz rozwiązany. teraz czas na nowy problem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 a jezeli masz animacje samochodu ktory sie obraca mozesz napisac image_single=direction / 360 chyba dobze napisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 a jeśli chodzi o sygnały świecące i wyjące to musze dodac przycisk w obiekcie i przypisac mu texture pojazdu ze świecacymi światłami ale jak zrobic zeby one migaly zeby po naciśnieciu migaly a po nastepnym nacisnieciu przycisku przestawaly migac :) i jak zrobić zeby strzalka image angel by kierunku obiektu? i jak zrobic zeby strzalka byla przed samochodem?? gdzie moge poczytać o tych wszytkich komendach i skrotach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 pierwsze: create a=0 step if a=1{image_index=spr_miga} else{image_index=spr_normalnie} if a >=2{a=0} jak przycisniesz a+=1 oto ci chodzilo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigban Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 pierwsze: create a=0 step if a=1{image_index=spr_miga} else{image_index=spr_normalnie} if a >=2{a=0} jak przycisniesz a+=1 oto ci chodzilo?? nie działa. czy za spr_miga mam podstawić nazwe swojego sprita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Musisz zmienic nazwy spritów spr_miga na sprita ktory u ciebie bedzie tym migajacym a za spr_normalnie to sprit ktory wyglada normalnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się