Skocz do zawartości

Odrzut gracza przy wybuchu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

1. Skorzystać z jakiegoś silnika fizycznego.

2. Nauczyć się zasad fizyki i zaimplementować odpowiednie wzory w GM.

3. Od biedy możesz w akcji wybuchu sprawdzić robaki, które są blisko (jakąś pętlą) i jeżeli distance cośtam mniejszy od iluś, to zmieniasz direction robaka w kierunku wubuchu + 180 oraz nadajesz jakąś szybkość speed. Grawitację i spowalnianie (friction) masz? Nie podaję pełnego kodu, bo nie mam na to czasu i myślę, że sobie poradzisz, chociaż z pętlą możesz mieć ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 3 punktu Ranmy:

with( obiekt_robaka )
{
    var dis, disMax, speedMax;
    
    dis = point_distance( x, y, other.x, other.y );
    
    disMax = 100;
    speedMax = 10;

    if( dis <= disMax )
    {
        direction = point_direction( other.x, other.y, x, y );
        speed = speedMax * ( 1 - disMax / dis );
    }
}

Oczywiście kod jest wykonywany w obiekcie który wywołuje wybuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...