Skocz do zawartości

Częściowe zniszczenia obiektu


Ballard

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, otóz chcę zrobić takei "triko", że gdy ktoś strzela w wyznaczonączęśćobiektu, to tylko ta część w którą strzelił rozwala się (zmienia sprita. jak trafie tu, to to się rozleci, a jak tu to to... rozumiecie? jeśli ktośmoże mi pomóc byłbym wdzięczny. thx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Można można, ale po co? Załóżmy, że mamy samochód i można mu rozwalić każdy z czterech boków. Wtedy trzeba narysować 4! (silnia) czyli 24 sprite'y. Jeżeli dodamy jeszcze rogi czyli 8! to będzie gdzieś z 40320 sprite'ów! To nie wszystko, do tego przecież jeszcze trzeba napisać algorytm wyboru sprite'a. Krótko mówiąc zarżniesz silnik, więc rozbicie obiektu na pomniejsze jest nieuniknione, chyba że... Masz GM6 zarejstrowanego, wtedy jest o wiele łatwiej jako że obracanie już jest sprzętowe, do tego przygotowujemy jeszcze sprite'y z kawałkami uszkodzeń. Teraz przy odpowiednich kolizjach za pomocą funkcji sprite_merge() nakładamy poszczególne uszkodzenia na kopię właściwego sprite'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...