Ballard Opublikowano 26 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Mam problem, otóz chcę zrobić takei "triko", że gdy ktoś strzela w wyznaczonączęśćobiektu, to tylko ta część w którą strzelił rozwala się (zmienia sprita. jak trafie tu, to to się rozleci, a jak tu to to... rozumiecie? jeśli ktośmoże mi pomóc byłbym wdzięczny. thx :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 26 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Ja bym proponował podzielić na kilka obiektów i zależnie od tego, w który obiekt player by strzelał to ten by się rozwalał. Niestety przez to ilość obiektów znacznie wzrośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ballard Opublikowano 26 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 no tak, w dodatku trzeba by zrobić grafikę tak do tych okienek, bo inaczej jedno wejdzie na drógie... eh... a w kodzie nie da sięzrobić? że jak pocisk uderzy w x i y to sprite x i y zmienia się na inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 26 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Można, można. Już nawet mniej więcej wiem jak :D. Za jakiś czas (najwcześniej wieczorem) moge zrobić przykład. Oczywiście jeżeli mi się uda bo może się okazać, że akurat w ten sposób się nie da :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Można można, ale po co? Załóżmy, że mamy samochód i można mu rozwalić każdy z czterech boków. Wtedy trzeba narysować 4! (silnia) czyli 24 sprite'y. Jeżeli dodamy jeszcze rogi czyli 8! to będzie gdzieś z 40320 sprite'ów! To nie wszystko, do tego przecież jeszcze trzeba napisać algorytm wyboru sprite'a. Krótko mówiąc zarżniesz silnik, więc rozbicie obiektu na pomniejsze jest nieuniknione, chyba że... Masz GM6 zarejstrowanego, wtedy jest o wiele łatwiej jako że obracanie już jest sprzętowe, do tego przygotowujemy jeszcze sprite'y z kawałkami uszkodzeń. Teraz przy odpowiednich kolizjach za pomocą funkcji sprite_merge() nakładamy poszczególne uszkodzenia na kopię właściwego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Można też tak zrobić jak zrobił Piotr w Niszczeniu Terenu (taki przykład). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się