Skocz do zawartości

Kilka pytań...


p-ter

Rekomendowane odpowiedzi

preload to czy ma załądowac wczesniej dany zasób do gry (tak mi sie zdaje) maska to jakis sprajt według którego ma wykrywać kolizję , wtedy olewa aktualny sprite obiektu i sprawdza kolizje tak jakby mial na sobie sprite maski.

A parent.. hmmm nie wiem jak to wyjasnic xD jak chcesz by np były 4 obiekty piłki i wszystkie tak samo sie odbijały tylko miały inne parametry to robisz se obiekt ktory sie odbija, wstawaiasz go w parent tych piłek i ustawiasz im te parametry jakie chcesz. te pilki beda sie odbijac tak jak zaprogramowales parenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze preload odznaczam jeżeli nie korzystam z tych rzeczy w roomie który jest zaraz po odpaleniu. Dlaczego? Gra się szybciej odpala wg. moich obserwacji :D . Maska, to takie coś, że pomimo, że np. będziesz miał sprite w kształcie koła 640x480, a ustawisz maskę z kwadracikiem 32x32, to będzie sprawdzać kolizje na podstawie tego kwadracika, a nie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weż sobie jakiś utwór i sobie zaznacz tą opcje i zobacz jak wygląda

To służy temu

Jak ktoś nie umie pomóc to się tak odgryza. :hmmm:

 

mask - detektor kolizji (tak można to nazwać).

 

preload - ładowanie zasobu w czasie ładowania gry.

 

parent - objekt ma takie same eventy jak parent, ale jeśli w objekcie z parentem doda się jakiś event, nie jest już on z parenta.

 

Tak można to prosto (o ile dobrze ;P) wyjaśnić, więcej w poście Marmota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie umie pomóc to się tak odgryza. :hmmm:

 

mask - detektor kolizji (tak można to nazwać).

 

preload - ładowanie zasobu w czasie ładowania gry.

 

parent - objekt ma takie same eventy jak parent, ale jeśli w objekcie z parentem doda się jakiś event, nie jest już on z parenta.

 

Tak można to prosto (o ile dobrze ;P) wyjaśnić, więcej w poście Marmota.

 

A co tu pomagać niech sobie zobaczy czemu to służy (sorry jestem żły nie na was a ni na niego) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...