p-ter Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Mam pytanie, po co jest to preload tam w opcjach dźwięków, co daje zaznaczenie tego? Drugie, po co w objectach są parent i maska jakie są ich funkcje(maska to chyba po to żeby obiekt się nie zacinał a parent)?Prosze o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 preload to czy ma załądowac wczesniej dany zasób do gry (tak mi sie zdaje) maska to jakis sprajt według którego ma wykrywać kolizję , wtedy olewa aktualny sprite obiektu i sprawdza kolizje tak jakby mial na sobie sprite maski. A parent.. hmmm nie wiem jak to wyjasnic xD jak chcesz by np były 4 obiekty piłki i wszystkie tak samo sie odbijały tylko miały inne parametry to robisz se obiekt ktory sie odbija, wstawaiasz go w parent tych piłek i ustawiasz im te parametry jakie chcesz. te pilki beda sie odbijac tak jak zaprogramowales parenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Ja zawsze preload odznaczam jeżeli nie korzystam z tych rzeczy w roomie który jest zaraz po odpaleniu. Dlaczego? Gra się szybciej odpala wg. moich obserwacji :D . Maska, to takie coś, że pomimo, że np. będziesz miał sprite w kształcie koła 640x480, a ustawisz maskę z kwadracikiem 32x32, to będzie sprawdzać kolizje na podstawie tego kwadracika, a nie koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 To weż sobie jakiś utwór i sobie zaznacz tą opcje i zobacz jak wygląda To służy temu :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 To weż sobie jakiś utwór i sobie zaznacz tą opcje i zobacz jak wygląda To służy temu Jak ktoś nie umie pomóc to się tak odgryza. :hmmm: mask - detektor kolizji (tak można to nazwać). preload - ładowanie zasobu w czasie ładowania gry. parent - objekt ma takie same eventy jak parent, ale jeśli w objekcie z parentem doda się jakiś event, nie jest już on z parenta. Tak można to prosto (o ile dobrze ;P) wyjaśnić, więcej w poście Marmota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Jak ktoś nie umie pomóc to się tak odgryza. :hmmm: mask - detektor kolizji (tak można to nazwać). preload - ładowanie zasobu w czasie ładowania gry. parent - objekt ma takie same eventy jak parent, ale jeśli w objekcie z parentem doda się jakiś event, nie jest już on z parenta. Tak można to prosto (o ile dobrze ;P) wyjaśnić, więcej w poście Marmota. A co tu pomagać niech sobie zobaczy czemu to służy (sorry jestem żły nie na was a ni na niego) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Noi jak ?? Kogoś ganisz za źle założony temat, a sam doubleposty robisz. ;] Dawidsu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 DZIĘKUJE WAM ZA POMOC (yeah Elvis żyje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się