aro00 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 mam trzy chyba proste pytania dotyczace gm , ja niestety nie moge sie dopatrzec 1. jak zmienić przy nałożeniu 2 obiektów na siebie aby ten pod spodem był na wierzchu? 2.jak przykleić na stałe drugi obiekt do poruszająćego się obiektu(aby 2 obiekt był ciągle w tej samej pozycji ver i hor co poruszany bohater) 3. czy można zrobić zbiorowo dla kilku różnych obiektów jedno działanie (np przy kolizji z kolejnym w jednym evencie bez przepisywania dla każdego, jesli jest takie same działanie dla wszystkich) dziekuje za wszelka pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 1. Zmień depth. Im mniejsze tym obiekt jest wyżej. 2. W step end: <obiekt>.x = x; <obiekt>.y = y; 3. Można, używa się do tego parent'ów. Tworzysz nowy obiekt, dajesz mu jakieś "akcje", a w pozostałych - tych które mają mieć takie same działanie ustawiasz jako parent ten nowo stworzony obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 mozna prosic na pytanie 2 dokladniej, tz chce zeby nad glowa bohatera podazal obiekt wiec w w obiekcie bohater zaznaczam step end a w action wpisuje ten code i wywala blad??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 w evencie step żeczy ktora ma sie pokazac nad glową: x=obj_hero.x y=obj_hero.y-10 np. tylko dobze orginy ustaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 w evencie step żeczy ktora ma sie pokazac nad glową: x=obj_hero.x y=obj_hero.y-10 np. tylko dobze orginy ustaw Nie w step tylko w END STEP ponieważ jak dasz w stepie to dana rzecz będzie zostawała w tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 A nie w BEGIN STEP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Lepiej rysować sprita tego drugiego obiektu na tym pierwszym ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się