Skocz do zawartości

Health bar


Dangon

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec tak. Chce zrobic zdrowie ale nie jako pasek tylko jako trzy obrazki (poprostu chce wstawic swojego sprite'a). Jezeli dotkne czegos to mi zabiera jeden obrazek i tak dalej. Jak strace wszystkie obrazki (czyli cale zdrowie) to trace jedno zycie.

 

No i wlasnie mam problem jak niby mam takie cos zrobic. Da sie w ogole takie cus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeca nie mam takiego klocka. Owszem klocek ze zdrowiem jest ale tam mozna tylko stworzyc pasek zdrowia. Nie da sie walnac swojego sprite'a. Jeszcze raz podkreslam ze nie chce zadnego Paska

 

PS. Wiedz, ze zanim zalozylem ten watek, probowalem kilka razy i nawet przeszukalem forum jednak w kazdym temacie zwiazanym z health barem bylo mowione o pasku a nie o wlasnych sprite'ach !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zrobić tak:

 

Zrób sprite'a "licznik_zycia" z trzema klatkami animacji - takimi jakie chcesz. Potem w drwa evencie obiektu kontrolnego (czyli takiego, który sam nie bierze udziału w grze ale właśnie służy do takich rzeczy. Jak nie masz takiego to stwórz coś w stylu "kontrolka_gry" i wstaw w rooma.) wstaw kod:

 

draw_sprite(licznik_zycia,bohater.liczba_zyc*,x**,y**);

 

* czy jak tam u Ciebie nazywa się obiekt bohatera i jego zmienna od zdrowia.

 

** współrzędne na których wyświetli się sprite.

 

To samo możesz też zrobić klockiem "Draw Sprite" - korona z głowy nie spadnie ;).

 

Mam nadzieję, że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje jakis blad:

 

draw_sprite(health,hero_chmura.game_start,view_xview+15,view_yview+35);

 

health - moj sprite

hero_chmura - moj bohater

game_start - object w ktorym ustawione jest to wszystko (ilosc zdrowia, draw itp.)

view - wiadomo :)

 

a blad to "Variable name excepted"...

 

O jezu ale ja glupi jestem :P

walnolem jakies gam_start jak powinna byc zmienna... miscusi, miscusi :jezor:

 

 

PS. Micasner ale ja juz mam uzyte Lives. Jezeli drugi raz uzyje tego samego to sie wszystko powali. Dlatego chce uzyc Health...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy posiadasz wszystkie zmienne które tutaj wpisałeś. Poza tym, powinno być raczej tak:

ilosc=round(health/10);
draw_sprite(sprite_z_zyciem,ilosc,view_xview+15,view_yview+35);

Pamiętaj, że sprite z życiem nie powinien nazywać się health ;p . W zmienną ilość dałem health dzielone przez 10, bo chyba nie będziesz dawać 100 frames w sprite, tylko 10 :P . Możesz też dać, że dzielone przez 5, to wtedy 20 podobrazków będziesz musiał mieć. Zmodyfikuj jak chcesz. W przypadku, jak chcesz tylko 3 obrazki, to chyba najlepiej będzie podzielić przez 33 i zaokrąglać albo przez 34, do wyboru. Jednak, lepiej liczbę parzystą przez którą można podzielić 100 jest obrać, bo naprawdę, potem może się burdel zrobić.

 

EDIT: Chyba mi się coś pokopało XD . Sprawdziłbym z helpem, ale mi nie działa, więc nie wiem czy dobrze pojąłem pojęcie subimage :) . Ale jak widzę te poprzednie posty, to chyba źle :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...