Skocz do zawartości

RPG-problem ze sprite'ami


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć przejdę od razu do rzeczy.Mam kolesia w grze rpg(od góry)i mam ręke z mieczem jako osobny obiekt i chciałem zrobić że kiedy nacisnę prawy przycisk myszy to ręka obróci się o ileś tam stopni (jak w hidden sword).Acha da się zrobić coś takiego w niezarejerstrowanym GM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak:

 

Skopiuj (duplicate) sprite ręki z mieczem. Potem wejdź do SpriteEditora i wybierz zakładkę Animation, potem Rotation Sequence i potem Clockwise lub Counter-Clockwise zależnie od kierunku w którym ręka ma się obracać (clockwise - zgodnie z ruchem zegara, counter - przeciwnie). Potem wybierz Number of Frames czyli liczbę klatek animacji np. 10, a potem degrees czyli o ile stopni ma się obrócić ręka. W taki sposób utworzysz animację obracającej się ręki. Możesz z lewej strony zaznaczyć "Show Preview" i zobaczyć jak wygląda animacja.

 

Teraz wystarczy że w zdarzeniu "Right Released" (prawy przycisk myszy) dasz klocek "Change the sprite" i wybierzesz sprite ruchomej ręki.

 

Podpowiem Ci też, że najlepiej będzie jak dasz nowe zdarzenie "Animation End" (przycisk "other') i tam znowu wrzucisz klocek "change the sprite" i wybierzesz sprite nieruchomej ręki. Wtedy po zakończeniu ataku ręka przestanie się obracać (inaczej po naciśnięciu raz PPM obracałaby się bez końca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...