blondi Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Cześć przejdę od razu do rzeczy.Mam kolesia w grze rpg(od góry)i mam ręke z mieczem jako osobny obiekt i chciałem zrobić że kiedy nacisnę prawy przycisk myszy to ręka obróci się o ileś tam stopni (jak w hidden sword).Acha da się zrobić coś takiego w niezarejerstrowanym GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Zrób tak: Skopiuj (duplicate) sprite ręki z mieczem. Potem wejdź do SpriteEditora i wybierz zakładkę Animation, potem Rotation Sequence i potem Clockwise lub Counter-Clockwise zależnie od kierunku w którym ręka ma się obracać (clockwise - zgodnie z ruchem zegara, counter - przeciwnie). Potem wybierz Number of Frames czyli liczbę klatek animacji np. 10, a potem degrees czyli o ile stopni ma się obrócić ręka. W taki sposób utworzysz animację obracającej się ręki. Możesz z lewej strony zaznaczyć "Show Preview" i zobaczyć jak wygląda animacja. Teraz wystarczy że w zdarzeniu "Right Released" (prawy przycisk myszy) dasz klocek "Change the sprite" i wybierzesz sprite ruchomej ręki. Podpowiem Ci też, że najlepiej będzie jak dasz nowe zdarzenie "Animation End" (przycisk "other') i tam znowu wrzucisz klocek "change the sprite" i wybierzesz sprite nieruchomej ręki. Wtedy po zakończeniu ataku ręka przestanie się obracać (inaczej po naciśnięciu raz PPM obracałaby się bez końca). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 A ja jeszcze podpowiem, że nie pisze się "losted" tylko "lost". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 30 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Taaa...chyba nie wyraziłem się jasno.Mój koleś się obraca w kierunku myszy.Chodzi mi o taki efekt jak w Hidden sword.Jak nacisnę PPM to obróci się o powiedzmy 70 stopni i po 3-6 sekundazh obróci się spowrotem do poprzedniego stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Użyj alarmów. Alarm mający w step szybkość roomu to step wykonujący się co sekundę. Czy teraz rozumiesz? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 No już rozumiem.Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się