Skocz do zawartości

Żeby się obiekty nie pokrywały...


Marot

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, jak zrobić, by dwa instances (na początek takie same) nie mogły się pokrywać.

 

Jak np. mamy pracownika, który nosi materiały do obiektu jakiegośtam, to chcę, by te materiały tworzyły górkę, by kładł jeden obok drugiego, a jak się skończy szerokość tego obiektu to do góry.

 

Np. mamy budowlańca, który ma wybudować budynek z cegieł i musi je kłaść, by pokryły jakiś obszar, lecz na siebie nie zachodziły. Gra jest w 2D!

 

 

.............................. _____

..........................__|__|__|__

:construction:............|__|__|__|__|

....budowniczy.................... cegły

 

 

 

Czekam na pomysły. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zrobić by kład cegły obok siebie, to wpisz mu kod, aby zawsze szedł do najbliższej cegły, odejmował od niej jakiś odcinek i w tym miejscu kład następną. Kod będzie wyglądał mniejwięcej tak.

if trzymacegłe=1
{
zmiennax=inastance_nearest(x,y,cegła).x-X;
zmiennay=inastance_nearest(x,y,cegła).y;
speed=4;
}
if point_distance(x,y,zmiennax,zmiennay)=0
{
akcja stawiania cegły
trzymacegłe=0;
}
if trzymacegłe=0
{
direction=point_direction(x,y,miejsce gdzie leżą cegły);
}

Moze jest jakiś bąd ale mam nadzieje że rozumiesz, X to ma być odległość w jakich od siebie mają być stawiane cegły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...