Marot Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Mam taki problem, jak zrobić, by dwa instances (na początek takie same) nie mogły się pokrywać. Jak np. mamy pracownika, który nosi materiały do obiektu jakiegośtam, to chcę, by te materiały tworzyły górkę, by kładł jeden obok drugiego, a jak się skończy szerokość tego obiektu to do góry. Np. mamy budowlańca, który ma wybudować budynek z cegieł i musi je kłaść, by pokryły jakiś obszar, lecz na siebie nie zachodziły. Gra jest w 2D! .............................. _____ ..........................__|__|__|__ :construction:............|__|__|__|__| ....budowniczy.................... cegły Czekam na pomysły. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Aby zrobić by kład cegły obok siebie, to wpisz mu kod, aby zawsze szedł do najbliższej cegły, odejmował od niej jakiś odcinek i w tym miejscu kład następną. Kod będzie wyglądał mniejwięcej tak. if trzymacegłe=1 { zmiennax=inastance_nearest(x,y,cegła).x-X; zmiennay=inastance_nearest(x,y,cegła).y; speed=4; } if point_distance(x,y,zmiennax,zmiennay)=0 { akcja stawiania cegły trzymacegłe=0; } if trzymacegłe=0 { direction=point_direction(x,y,miejsce gdzie leżą cegły); } Moze jest jakiś bąd ale mam nadzieje że rozumiesz, X to ma być odległość w jakich od siebie mają być stawiane cegły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się