LionX Dagger Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Cze Postanowiłem ten temat tu umieścić bo wiele nie wnoś do żadnego z innych i żeby mody się na mnie nie wkurzali za zaśmiecanie forum oto chce wam pokazać engine nad którym ostatnio siedziałem co prawda (nie jest dopracowany w 100%) wam się do niczego nie przyda i to właśnie dlatego że on nikomu się nie przyda umieściłem to w tym dziale bo co komu z engina który jest w exe ale mogę obiecać że prawdo podobnie na tym enginie powstanie jakaś gra zapewne do engina dodam możliwości przesuwania obiektami takie jak beczki skrzynie itp. >>Download<< nowa wersja >>Download<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Całkiem fajne ale rozumiem taki temat gdybyś zapodał gm6 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Łee, już myślałem że coś ciekawego :) A tu takie zwyczajne - nic nowego i ciekawego nie dodałeś (w porównaniu z innymi ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Zauważyłem bląd, gdy przestaniemy kucać w tunelu, to wstajemy i jesteśmy w suficie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Nawet może być. Jeśli chcesz robić takie gry to doradzam ci Blender + Python. Lepsze wizki zrobisz w 10x krótszym czasie. hahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Całkiem fajne ale rozumiem taki temat gdybyś zapodał gm6 Dlatego temat zamieściłem tutaj a nie w dziale z przykładami (może kiedyś dam tu format gm6)^^ Łee, już myślałem że coś ciekawego A tu takie zwyczajne - nic nowego i ciekawego nie dodałeś (w porównaniu z innymi ). może ci się tak wydawać ale nie wdziałem takiego engina jak mój (który oprócz kamery zapożyczonej z przykładu zrobiłem od podstaw sam) bo w mój player ma długości szerokości i co najważniejsze wysokości ,i tak z wszystkimi obiektami tam jest. Popatrz jak są zrobione schody nie ma tak że wchodzisz na nie czy nawet pod nie (wiem w tym przykładzie jest to nie możliwe) i cię wyrzuca na górę spróbuj od boku wejść na 2 stopieni nie da się i to nie dlatego że są jakieś dwa niewidzialne obiekty po bokach tylko od wysokości poszczególnego obiektu wszystkie klocki 3D to ten sam obiekt ten sam kod więc nie mam specjalnego na schody i długo by jeszcze opowiadać no ale narażę tyle. Zauważyłem bląd, gdy przestaniemy kucać w tunelu, to wstajemy i jesteśmy w suficie. to nie błąd po prostu nie zrobiłem tego jeszcze do wczoraj nie wiedziałem jak go poprawić ale dziś już wiem ale jeśli chodzi o błąd to jest jeden jak jesteś w tym przejściu po między schodami to jak kucniesz to przenikniesz przez ścianę już poprawiony ale myślę że niema sensu dawać tu uaktualnienia no chyba że was zainteresowałem i chcecie widzieć postępy w pracy nad silnikiem ale to już wasz wybór Nawet może być. Jeśli chcesz robić takie gry to doradzam ci Blender + Python. Lepsze wizki zrobisz w 10x krótszym czasie. hahaha Blender’a znam od dawna w nim zrobiłem modele czołgów do gry "World tank war" jeśli jednak chodzi o Python to pierwsze słyszę a do czego on służy ?? i co to jest to wizki ?? a zwłaszcza co miał oznaczać ten śmiech na końcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 może ci się tak wydawać ale nie wdziałem takiego engina jak mójTeż coś takiego napisałem spory czas temu i było praktycznie to samo + strzelanie, sprawne kucanie i kilka broni :D Poczytaj moje old topiki :) https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=1131 Tylko nie wiem czy dalej mam ten pliczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 pliku chyba niema ale sam przykład chyba znam z tego co pamientam choćby twoje schody były zbudowane z kilku brył w jednym obiekcie i tu jest różnica bo u mnie nie ma czegoś takiego jeśli byś postawił te dwie wielkie bryły które mi robią za ścianę i ich położenie względem osi „Z” nie wiele by się różniła to player by mi na ten wyżej postawiony po prostu wszedł bez żadnych dodatkowych obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaytek Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Python to taki język programowania. Wystarczy pogooglować jak się nie wie. Ale co to są te wizki? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Python to taki język programowania. Wystarczy pogooglować jak się nie wie. Ale co to są te wizki? :P no to Python odpada ja się bawię w c++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Nii, to są oddzielne obiekty. Poza tym ma bardziej aktualny dowód. https://gmclan.org/up152_3_fps.html Ale nie chce się już kłócić. Pisz, pisz - zobaczymy co wypracujesz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 wiesz wiem że ty jesteś lepszy odemnie w tworzeniu 3D pokazuje to choćby twój engine tanków ja bym raczej czegoś takiego nie napisał ^^ co nie znaczy że zaraz mój engin jest do bani (bo wiem że super on nie jest i ma wady). Edit : X3 znalazłem błąd co prawda kucać u ciebie nie można (chyba że nie znak klawisza do tego) ale z tego co wdziałem jak jesteś na parterze (że tak powiem) to blok od parteru licząc 2, cię nie zatrzymuje i głową przez ścianę przechodzi ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ah, Lion. Ja nie chcę nic udowadniać! Chciałem pokazać tylko że można zrobić coś ciekawego nie koniecznie wysilając się, myślisz że ja nad tankami siedziałem tygodniami?! Zrobiłem je w 2-3h, szczerze ^_^' I oczywiście chwali się że zrobiłeś aż tyle! Jednak nie jest to coś zbyt szczególnego co by przykuło czyjąś uwagę na więcej niż na 5 min :) I o to mi chodzi. Czasami warto pisać trochę dłuższe posty! xD Keep it up! EDIT Bug! Ach. Młody byłem, niedoświadczony xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 no to jak chcecie bym pokazywał tu aktualizacje enginu czy może jest tak do bani że na oczy nie chcecie go widzieć ^^(nie ma to jak samo krytyka XP) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Pokazuj i nie gadaj :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 mam pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić ten bug mnie lekko denerwuje może ty tymon coś poradzisz a problem to taki że mam sobie podłogę i wszystko działa ok. ale gdy ją zduplikuje i wstawię do rooma to na tym pierwszym wszystko gra a z drugim po pochodzeniu sobie jakiś czas z niej spadam sprawdziłem kod czy nie ma gdzieś jakiegoś specjalnego kodu dla obiektu pierwszego i nic nie znalazłem dla próby temu pierwszemu zmieniłem nazwę by się upewnić czy nie mam gdzieś nazwy obiektu wpisanego ale nic dalej pierwszy działa ok. a w drugim spadam możesz to zauważyć na tym przykładzie pochodzi sobie po podłodze i zobaczysz że przy poruszaniu się nie będzie ci ekran głupio skakał a jak wyjdziesz najwyżej i sobie pochodzisz to ci będzie głupawo ekran skakał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 nie wdziałem takiego engina jak mójI ja rowniez napisalem silnik 3d, z samym chodzeniem bez elementow strzelanki. W dodatku jest dosyc szybki i teren moze byc szczegolowy. A co najwazniejsze w gm6. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3214 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ja rowniez napisalem silnik 3d, z samym chodzeniem bez elementow strzelanki. W dodatku jest dosyc szybki i teren moze byc szczegolowy. A co najwazniejsze w gm6. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3214 musze przyznać że engine sam w sobie mi się podobał ładna gładka kolizja, wspinanie się po stromych nawierzchniach ale jest coś co mi się na pewno nie podobało a to była ilości obiektów potrzebna do niego i tego przykładu każdy różniący się obiekt musiał być przez ciebie na nowo robiony (chyba że to na potrzeby przykładu w ten sposób zrobiłeś ) bo w mnie oprócz ściany ,bloku, podłogi i tych innych nic nie będzie i na pewno żaden obiekt nie będzie musiał się powtarzać tylko dlatego że jest wyżej czy niżej bo mój przykład ma tylko pokazać sam engin a do engina będę doczepiał jeszcze edytor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 LionX, sprawdź sprity po których najprawdopodobniej wykrywasz kolizje - mogą być za małe. Jeśli liczysz na na liczbach tylko to sprawdź ich dokładność. Może zapomniałeś = przy znaku < albo > :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 właśnie chciałbym się przerzucić na liczby ale mój engin pracuje na „id” obiektów a co do spryta to właśnie w tym problem że nawet spryte jest ten sam i tu mnie głowa boli ^^ (bo też o tym pomyślałem nawet zwiększałem ich rozmiary by nachodziły na siebie ale to nic nie pomogło ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 To nie łapie o co chodzi, możesz rzucić źródłem (na PW albo GG)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 musze przyznać że engine sam w sobie mi się podobał ładna gładka kolizja, wspinanie się po stromych nawierzchniach ale jest coś co mi się na pewno nie podobało a to była ilości obiektów potrzebna do niego i tego przykładu każdy różniący się obiekt musiał być przez ciebie na nowo robiony (chyba że to na potrzeby przykładu w ten sposób zrobiłeś ) bo w mnie oprócz ściany ,bloku, podłogi i tych innych nic nie będzie i na pewno żaden obiekt nie będzie musiał się powtarzać tylko dlatego że jest wyżej czy niżej bo mój przykład ma tylko pokazać sam engin a do engina będę doczepiał jeszcze edytor Co do duzej ilosci obiektow, to sam nie lubie takiego rozwiazania, glownie z powodu wydajnosci. Przy starcie gry silnik na podstawie tych obiektow 'tworzy mape' po czym niszczy wszystkie te obiekty. Ale tobie zdaje sie chodzi o budowanie map. Tutaj jest pelne pole do popisu. Gdybys posiedzial nad tym silnikiem dluzej (i go zrozumial) to bys wiedzial, ze mozna tam zarowno zrobic wszystko na 1 duzym obiekcie, jak i 'wysmarowac' mape obiektami 1x1 pixeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 no prawie gotowe co prawda engine jest prawie że taki sam oprócz tego że dodałem platformy po których może jeździć player niestety engine już jest scalony z edytorem i nie mogę zrobić lewel’u prezentacyjnego zwłaszcza że zapisywanie projektów nie działa XP główne bugi -raz stworzony obiekt może zostać zmieniony tylko na początku potem jak się stworzy kolejny to do poprzedniego nie można wrócić i coś zmienić XP - zapisywanie o którym już wspomniałem - kolizja jak player wpadnie mi w ścianę to trochę szorstko działa - obracanie obiektów po pierwsze nie ma tego po drugie zapomniałem zrobić przycisk by np jak ma się zrobiony floor żeby go obróciło do góry nogami co prawda w każdym z osobna obiekcie można wyłączyć culling co da zbliżony efekt - z to y a y to z tak aby y było do góry i na dół co prawda paru gmclanowicze może to wprowadzić w błąd XP - to zmiana texturki lepiej przy zmianie texturki nie klikać anuluj bo inaczej program się zwieś -przy platformach jak wybierasz w którą stronę ma jechać to lepiej klikai tylko na x y z i nowe obiekty które są zamieszczone w środkowym rzędzie przycisków no i możesz na górny rząd też przycisnąć ale z dolnego tylko x y z ^^'''''''''' i inne których już mi się nie chce wypisywać XP >>Download<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi