Skocz do zawartości

[REQ]Tor pocisku


Issen

Rekomendowane odpowiedzi

algorytm ;P. Znaczy tak. Na pocisk działają dwie siły. Jedna to grawitacja druga to siła odrzutu. Torem pocisku jest naturalnie parabola czyli równanie kwadratowe. Można ten tor obliczyć z twierdzenia Pitagorasa. Mi chodzi tylko jak to mniej więcej będzie wyglądać. (pocisk porusza się w próżni, niema żadnych oporów powietrza itp itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

To zrób tak, stwórz nowy obiekt, daj w create:

direction = 10;
speed = 8;
gravity = 0.1;

I sprawdź jak się porusza :D

 

BTW.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Cam...449/physics.htm

Fajne rzeczy, poczytaj ;)

 

EDIT

Poprawiłem, miała to być parabola xD

 

EDIT 2

Chyba dokładnie o to Ci chodziło:

https://gmclan.org/up152_11_torpocisku.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co to?!

 

wystarczy dać speed, direction, gravity i gravity_direction. I tyle.

 

@Tymon: stwórz nowy objekt w swoim przykładzie i w jego creacie umieść ten kod

speed = 10;
direction = 20;
gravity = .2;
gravity_direction = 270;

 

i umieść ten objekt tam gdzie objekt "Licz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mat, chcesz warna? Przecież dokładnie o tym samym pisałem. :mellow: Do tego gravity_direction nie trzeba ustawiać bo jest domyślnie ustawiony na 270.

 

@Tymon: stwórz nowy objekt w swoim przykładzie i w jego creacie umieść ten kod

speed = 10;
direction = 20;
gravity = .2;
gravity_direction = 270;

i umieść ten objekt tam gdzie objekt "Licz"

Przecież to robi już kod :mellow:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm, yhm... Miałem trochę racji! I wcale o tym samym nie napisałeś! Napisałeś lot w drawie z używaniem jakichś funkcji (cos, y -= n), a ja napisałem lot w creacie.

 

PS. Qrde to po co ja we wszystkich moich platformówkach ustawiam gravity_direction?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie tylko w draw, zobacz sobie obiekt Kula, dziedziczy przy stworzeniu zmienne gravity = cGravity, speed = cSpeed i direction = cDirection.

 

Co do gravity_direction, sam ustawiałem dość długi czas xD

 

Jeszcze tak co do tych wyliczeń w Draw, GM robi to sam tylko że co stepa i robi to na wbudowanych zmiennych (czyli ty przekazujesz mu wartości tych zmiennych a on to sobie oblicza bez twojego pozwolenia xP), ja chciałem od razu cały tor więc dałem to w nieskończonej pętli z przerwaniem jej gdy punkt jest poza roomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przykładzik do edytowania. Trochę improwizowałem przy zależności kierunku i szybkości od wiatru, bo nie wiedziałem jakie obliczenia wykonać. Musiałem, więc użyć hspeed i vspeed zamiast speed, bo chciałem aby bazooka zwiększała szybkość w direction wiatru ale nie wiedziałem jak manipulować directionem. Główkowałem nad tym trochę i pojawiło się takie pytanie: Co to jest DIRECTION? Tzn. Co się dzieje z DIRECTION gdy np. zwiększamy hspeed?

 

https://gmclan.org/up1096_11_BazookaExample.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hspeed i vspeed to są wektory przesunięcia, hspeed dla x a vspeed dla y. Zapisując

hspeed = 5

Dajemy GM do zrozumienia że ma wykonać

x += 5;

To wiesz jak myślę. Można je obliczyć tak:

hspeed = lengthdir_x( speed, direction );
vspeed = lengthdir_y( speed, direction );

Wiesz jak obliczyć inaczej lengthdir_x albo lengthdir_y, nie? :)

Teraz odnośnie pytania:

Co to jest DIRECTION? Tzn. Co się dzieje z DIRECTION gdy np. zwiększamy hspeed?
W GM te zmienne są względne i nie wiadomo nawet jak - widzisz przecież że zmieniając hspeed i vspeed zmienia się direction (wylicza się to z twierdzenia cos i sin kątów o ile się nie mylę). Tak samo jest jak zmienisz direction - zmienia się wtedy hspeed i vspeed. Tak samo dzieje się ze speed.

 

Nie wiem czy Ci to wytłumaczyłem ale mniej więcej tak się dzieje :P Może ktoś zrobi to lepiej :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...