Issen Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Jest jakiś przykład dobry z torem pocisku ala rakieta z worms? Chodzi mi o sam logarytm tego toru lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Logarytm? oO... Nie chodzi czasem o algorytm? O ile się nie mylę gdzieś na forum ktoś dawał taki kod... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 algorytm ;P. Znaczy tak. Na pocisk działają dwie siły. Jedna to grawitacja druga to siła odrzutu. Torem pocisku jest naturalnie parabola czyli równanie kwadratowe. Można ten tor obliczyć z twierdzenia Pitagorasa. Mi chodzi tylko jak to mniej więcej będzie wyglądać. (pocisk porusza się w próżni, niema żadnych oporów powietrza itp itd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 To przekształć sobie ten wzór i będziesz miał :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 y=((gravity/2*speed)*x*x); - spadek po paraboli To jest ten wzór czy ktoś kojarzy ogólnie o co mi chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 To jest speed, określony direction i gravity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Gdyby to było proste nie pisał bym na forum! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 :) To zrób tak, stwórz nowy obiekt, daj w create: direction = 10; speed = 8; gravity = 0.1; I sprawdź jak się porusza :D BTW. http://www.geocities.com/SiliconValley/Cam...449/physics.htm Fajne rzeczy, poczytaj ;) EDIT Poprawiłem, miała to być parabola xD EDIT 2 Chyba dokładnie o to Ci chodziło: https://gmclan.org/up152_11_torpocisku.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 po co to?! wystarczy dać speed, direction, gravity i gravity_direction. I tyle. @Tymon: stwórz nowy objekt w swoim przykładzie i w jego creacie umieść ten kod speed = 10; direction = 20; gravity = .2; gravity_direction = 270; i umieść ten objekt tam gdzie objekt "Licz" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Mat, chcesz warna? Przecież dokładnie o tym samym pisałem. :mellow: Do tego gravity_direction nie trzeba ustawiać bo jest domyślnie ustawiony na 270. @Tymon: stwórz nowy objekt w swoim przykładzie i w jego creacie umieść ten kod speed = 10; direction = 20; gravity = .2; gravity_direction = 270; i umieść ten objekt tam gdzie objekt "Licz" Przecież to robi już kod :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 no to po co te milion skomplikowanych obliczeń? o.O Ups! Zwracam honor. Te "milion skomplikowanych obliczeń" jest po to aby narysować tor. Sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 No nie! Milion?! Skomplikowanych?! Dodawanie?! Cos!? Sin?! No nie wydaje mi się :) Matthew :3 Wszystko ok, ale przeczytaj kilka razy na przyszłość :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 yhm, yhm... Miałem trochę racji! I wcale o tym samym nie napisałeś! Napisałeś lot w drawie z używaniem jakichś funkcji (cos, y -= n), a ja napisałem lot w creacie. PS. Qrde to po co ja we wszystkich moich platformówkach ustawiam gravity_direction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Ale nie tylko w draw, zobacz sobie obiekt Kula, dziedziczy przy stworzeniu zmienne gravity = cGravity, speed = cSpeed i direction = cDirection. Co do gravity_direction, sam ustawiałem dość długi czas xD Jeszcze tak co do tych wyliczeń w Draw, GM robi to sam tylko że co stepa i robi to na wbudowanych zmiennych (czyli ty przekazujesz mu wartości tych zmiennych a on to sobie oblicza bez twojego pozwolenia xP), ja chciałem od razu cały tor więc dałem to w nieskończonej pętli z przerwaniem jej gdy punkt jest poza roomem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Zrobiłem przykładzik do edytowania. Trochę improwizowałem przy zależności kierunku i szybkości od wiatru, bo nie wiedziałem jakie obliczenia wykonać. Musiałem, więc użyć hspeed i vspeed zamiast speed, bo chciałem aby bazooka zwiększała szybkość w direction wiatru ale nie wiedziałem jak manipulować directionem. Główkowałem nad tym trochę i pojawiło się takie pytanie: Co to jest DIRECTION? Tzn. Co się dzieje z DIRECTION gdy np. zwiększamy hspeed? https://gmclan.org/up1096_11_BazookaExample.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Hspeed i vspeed to są wektory przesunięcia, hspeed dla x a vspeed dla y. Zapisując hspeed = 5 Dajemy GM do zrozumienia że ma wykonać x += 5; To wiesz jak myślę. Można je obliczyć tak: hspeed = lengthdir_x( speed, direction ); vspeed = lengthdir_y( speed, direction ); Wiesz jak obliczyć inaczej lengthdir_x albo lengthdir_y, nie? :) Teraz odnośnie pytania: Co to jest DIRECTION? Tzn. Co się dzieje z DIRECTION gdy np. zwiększamy hspeed?W GM te zmienne są względne i nie wiadomo nawet jak - widzisz przecież że zmieniając hspeed i vspeed zmienia się direction (wylicza się to z twierdzenia cos i sin kątów o ile się nie mylę). Tak samo jest jak zmienisz direction - zmienia się wtedy hspeed i vspeed. Tak samo dzieje się ze speed. Nie wiem czy Ci to wytłumaczyłem ale mniej więcej tak się dzieje :P Może ktoś zrobi to lepiej :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Niezły przykład Matthew. Zmieniłem go w 2 miejscach i juz pociski nie leca w gore przy wietrze. Dzięki dalej juz chyba sobie poradze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się