Skocz do zawartości

trzęsienie ziemi


Makary155

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosto. Po pierwsze w zakładce Views w edytorze rooma włączasz "Enable use of views", ustawiasz rozmiary View0 na rozmiary ekranu i zaznaczasz "Visible when room starts".

 

Teraz w jakimś obiekcie kontrolnym wklejasz taki prosty kod (w stepie):

 

{

if (Shake > 1)

{

view_xview[0]= random(Shake*2)-Shake;

view_yview[0]= random(Shake*2)-Shake;

view_angle[0]= random(Shake/3)-Shake/6;

Shake =- 1;

}

if (Shake == 1)

{

view_xview[0]= 0;

view_yview[0]= 0;

view_angle[0]= 0;

Shake = 0;

}

}

 

Voila! Teraz kiedy chcesz wywołać wstrząs, wystarczy, żeby jakiś obiekt ustawił zmienną "obiekt_kontrolny.Shake" na jakąkolwiek dodatnią wartość (probuj. Im większa wartość tym dłuższe i mocniejsze wstrząsy. Dodatkowa zaleta takiego kodu to, to że trzęsienie będzie stawało się słabsze w miarę trwania. Fajnie to wygląda. Coś niemal identycznego mam w Magi i efekt jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...