Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Pracuję właśnie nad pewnym projektem i mam do was, drodzy forumowicze, pytanie, a raczej mini ankietę. Jaka składnia wam bardziej odpowiada: print("Hello World") function przykladowa_funkcja (n,b) if n == 0 then n = 10 b = 20 return n + b else return n = 5 end end czy może taka: int main() { write("Hello world!\n"); int przykladowa_funkcja (int a, int b) { if ( n == 0 ) { n = 10 b = 20 return n + b } else return n = 5 } } Odpowiedź uzasadnić :) ps. To nie jest Pascal/Delphi i C/C++, tylko języki skryptowe pod C++'a, więc bez żadnych mi tu porównań na tle tamtych języków. Chodzi mi tylko o przejrzystość i prostotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Obydwa są fajne, ale pierwsze bardziej przypomina Delphi i też dlatego głosuję na niego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Września 2004 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 No właśnie ta składnia mi przeszkadza, taka pascalowa. Z drugiej strony można zauważyć, że nie ma tam main oraz jest zautomatyzowana obsługa funkcji i zmiennych jeśli chodzi o typy (jak w game maker language). To ułatwia znacznie naukę tego języka skryptowego. Z drugiej jednak strony taka automatyzacja w pewnych przypadkach jest zbyteczna. Co jak co, ale chyba jednak pierwsza składnia zwycięży swoją prostotą, bo to ma być progs dla noobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Jak napiszesz pierwszą składnią to zero problemów z przemianą na Pascala (prawie indentyko, tylko ten print <_< ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Września 2004 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Marmot, przecież napisałem, że to język skryptowy. Na nic nie będzie zamieniany, konwertowany. Potrzebne mi to do mojego projektu, w którym chcę zaimplementować jakąś obsługę skryptów. Ten pierwszy już działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 No ja wolę drugą składnię ponieważ przypomina C++, a od C++ niezamierzam się odzwyczaic :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Ale Wy jesteście dziwni... Ranma wyraźnie napisał, żeby się nie odnosić do innych języków programowania, tylko uzasadniać soje zdanie ze względu na prostote kodu, a Wy jak osły porównujecie to do innych języków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Ja powtarzam. 1 JEST PROSTSZE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 dla mnie nie, drugi jest bardziej zrozumialszy, stylem GML do ktorego wszyscy sie przyzwyczailismy (moze nie wszyscy) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 8 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2004 Ja wolę pierwszy. Zawsze te nawiasy wydawały mi się zbędne. Często się można pogubić i czegoś zapomnieć. Poza tym to przez nawiasy wszystko wydaje się dzikie i zagmatwane i na pierwszy rzut oka ciężko cokolwiek zrozumieć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Września 2004 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Września 2004 Sly. Ja właśnie sądzę na odwrót. Od razu wzrokowo lepiej się czyta jeżeli występuje nawias, wtedy wiem, że jest to argument funkcji, jakieś wyrażenie warunkowe. Tak samo z klamrami, ładnie odwzorowany blok. W tej pierwszej składni denerwują mnie te then'y i end'y. Poza tym, że zajmują więcej znaków, to trudniej na pierwszy rzut oka dostrzec strukturę, bo to są wyrazy, a wyrazy bardzo lubią się stapiać z otoczeniem. :) Nie miałbym trudności z wyborem składni, gdyby nie to, że w drugiej trzeba deklarować każdy typ zmiennej i funkcji, co dla niektórych nowicjuszy może być bardzo zagmatwane. A wolałbym automatyczną obsługę jak w GML. Dzisiaj jeszcze zrobię ostatnie testy. Jeżeli się powiedzie, to będzie uproszczona składnia c/c++ bez deklaracji typów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 9 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2004 Przypadek pierwszy też jest czytelny jak zamiast { dasz begin, a zamiast } end Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 9 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2004 Definitywnie 2. Dla mnie jest on owiele bardziej czytelny, a klamry nadają jakby takiej przejrzystości całej składni. To wszystko nie jest takie zlane, i odrazu można rozróżnić początek i koniec poprzez klamry a nie jakieś begin i end... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaytek Opublikowano 10 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Ja jestem klikowcem, czyli jestem neutralny :) Mnie bardziej odpowiada nr.1, bo dużo tam z angilelskiego a mniej kodu, jak zwykłem to nazywać, komputerowego. Dlatego głosuję na nr. 1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 10 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Klamry górą!!! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Beginy górą, klamry kanałami :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 10 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2004 Beginy, jak sama nazwa wskazuje, są dla beginnerów :P Ranma_man: Hehe, niezłe, świetny argument na pascalowców, musze sobie to zapamiętać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się