Skocz do zawartości

Jaką składnię lubicie?


Ranmus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Pracuję właśnie nad pewnym projektem i mam do was, drodzy forumowicze, pytanie, a raczej mini ankietę. Jaka składnia wam bardziej odpowiada:

print("Hello World")

function przykladowa_funkcja (n,b)
  if n == 0 then
     n = 10
     b = 20
     return n + b
  else
     return n = 5
  end
end

 

czy może taka:

int main()
{
  write("Hello world!\n");

  int przykladowa_funkcja (int a, int b)
  {
     if ( n == 0 )
     {
          n = 10
          b = 20
          return n + b
     }
     else
        return n = 5
   }
}

Odpowiedź uzasadnić :)

 

ps. To nie jest Pascal/Delphi i C/C++, tylko języki skryptowe pod C++'a, więc bez żadnych mi tu porównań na tle tamtych języków. Chodzi mi tylko o przejrzystość i prostotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No właśnie ta składnia mi przeszkadza, taka pascalowa. Z drugiej strony można zauważyć, że nie ma tam main oraz jest zautomatyzowana obsługa funkcji i zmiennych jeśli chodzi o typy (jak w game maker language). To ułatwia znacznie naukę tego języka skryptowego. Z drugiej jednak strony taka automatyzacja w pewnych przypadkach jest zbyteczna. Co jak co, ale chyba jednak pierwsza składnia zwycięży swoją prostotą, bo to ma być progs dla noobów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Marmot, przecież napisałem, że to język skryptowy. Na nic nie będzie zamieniany, konwertowany. Potrzebne mi to do mojego projektu, w którym chcę zaimplementować jakąś obsługę skryptów. Ten pierwszy już działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Wy jesteście dziwni... Ranma wyraźnie napisał, żeby się nie odnosić do innych języków programowania, tylko uzasadniać soje zdanie ze względu na prostote kodu, a Wy jak osły porównujecie to do innych języków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Sly. Ja właśnie sądzę na odwrót. Od razu wzrokowo lepiej się czyta jeżeli występuje nawias, wtedy wiem, że jest to argument funkcji, jakieś wyrażenie warunkowe. Tak samo z klamrami, ładnie odwzorowany blok. W tej pierwszej składni denerwują mnie te then'y i end'y. Poza tym, że zajmują więcej znaków, to trudniej na pierwszy rzut oka dostrzec strukturę, bo to są wyrazy, a wyrazy bardzo lubią się stapiać z otoczeniem. :)

 

Nie miałbym trudności z wyborem składni, gdyby nie to, że w drugiej trzeba deklarować każdy typ zmiennej i funkcji, co dla niektórych nowicjuszy może być bardzo zagmatwane. A wolałbym automatyczną obsługę jak w GML. Dzisiaj jeszcze zrobię ostatnie testy. Jeżeli się powiedzie, to będzie uproszczona składnia c/c++ bez deklaracji typów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie 2. Dla mnie jest on owiele bardziej czytelny, a klamry nadają jakby takiej przejrzystości całej składni. To wszystko nie jest takie zlane, i odrazu można rozróżnić początek i koniec poprzez klamry a nie jakieś begin i end...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...