Skocz do zawartości

Optymalizacja gry


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć to znowu ja!Mam znowu pytanie.Chciałbym aby moja gra wczytywała się choć trochę szybciej.Wiem że można coś tagiego zrobić w zajrejstrowanej wersji , że plik graficzny wczytuje się z pliku, ale ja nie mam zajerejstrowanego GM.Szukałem już na forum ale nie znalazłem.Proszę o pomoc.Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego nie potrzeba zarejestrowanej wersji GM'a.

do grafiki służą funkcje sprite_add(), background_add(), a do dźwięków i muzyki sound_add().

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest - coś za coś:P.

 

Ale powiem Ci tak - jak popracujesz nad kodem, to nawet na słabych komputerach gra będzie śmigać o ile nie przegiąłeś z bajerami.

 

Kilka porad:

 

- Odznacz opcję "Use Synchronisation to Avoid Tearing" - w "Game Settings" - to już kilka FPS do przodu.

 

- Potem postaraj się wywalić ze step eventów wszystko co nie jest potrzebne co krok (czyli 75% gry ;)). Używaj alarmów i ręcznie wywoływanych "User Defined Event".

 

- Nie wyrzucaj całej grafiki poza grę - tylko duże obrazki takie jak tła. Reszta nie wpływa bardzo na długość wgrywania, a ręczne doładowywanie zajmuje trochę czasu.

 

- Możesz też ręcznie rysować grę na Surface'ach - to pomaga ale wymaga trochę więcej roboty.

 

Wiem co mówię - moje Magi ma dobrą grafę i iskrzy się od efektów, a spowalnia dopiero na kompletnie zramolałych maszynach.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...