Skocz do zawartości

Plecak


pilar36

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak nasz Mat mówi :) Zwykłe array:

plecak[0] = noone;
plecak[1] = noone;
plecak[2] = noone;

Za pomocą noone oznaczymy brak przedmiotu. Teraz jak podnieść przedmiot? Załóżmy że za pomocą space podnosisz. Więc kod wygląda tak:

if( keyboard_check_pressed( vk_space ) )
{
     i = instance_position( x, y, oPrzedmiot );
     temp[0] = plecak[0];
     temp[1] = plecak[1];
     temp[2] = plecak[2];
      
     if( instance_exists( i ) )
     {
          plecak[0] = i.typ;
     
               with( i )
                    instance_destroy();
     }
     else
               plecak[0] = noone;

     plecak[1] = temp[0];
     plecak[2] = temp[1];
      
     if( temp[2] != noone )
     {
          i2 = instance_create( x, y, oPrzedmiot );
          i2.typ = temp[2];
     }
}

Jednocześnie podnosi, przesuwa i wyrzuca przedmioty. Teraz trzeba wyświetlić:

for( n = 0; n < 3; n += 1 )
{
     if( plecak[n] != noone )
     {
          draw_sprite( sPrzedmiot, plecak[n], x + n * 32, y );
     }
}

Tyle.

 

Ktoś mnie niech sprawdzi, zaspany jestem i mogłem przez to byka strzelić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, nie mam siły na toporne tłumaczenia xD

 

https://gmclan.org/up152_11_plecak.html

 

I'm a noob
Dla mnie możesz być nawet bogiem. Bezwzględnie, każdy powinien uczyć się we własny zakresie, a nie biegać z tak banalnymi problemami na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany, wystarczy pomyśleć! :] Usuń ze stepa dwie pierwsze linijki i dodaj poruszanie się strzałkami.

 

I jeszcze jedna sprawa!

DZIENKS TYMON -JESTES KROLEM!!!!

Obraziłeś Go. On jest Bogiem. Conajmniej. :] I do tego wszyscy Go kochają. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sp_ike.gif Lolu, probowalem juz tak, ale nie udaje mi sie. Step robi swoje - czyli przenosi bohatera na ley gorny rog ..... podajcie przyklad i juz (bedziecie mieli spokoj) sp_ike.gif

hłech.

a pomyślałeś troszeczkę?

jak masz ten "skrypt na chodzenie" zrobiony?

bo może np: zamiast: x=-1 wpisz x-=1

poprubuj z tym.

I troszeczkę milej proszę

EDIT:

ale on chyba niewie nawet co on tam w stepie powypisywał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok teraz wyszlo, ale przedmioty (ktorych bedzie ze 100) nie beda w jednym spricie i obiekcie, lecz w kilkunastu - i w tym problem. Bo probowalem zrobic dalej plecak na te inne objekty, ale dodaje ciagle ten sam - albo wcale.......... jak zrobic przedmioty w odzielnych obiektach tak, aby plecak mogl je brac ?? :sp_ike: B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:sp_ike: Slowem "lolu" nie mialem nic zlego na mysli. Przeciez chyba macie gg i wiecie co to jest, wiec nie ma sie co obrazac ( do kazdego tak mowie). Wiec pomozecie mi w tych obiektach?? Chce aby plecak bral obiekty ktore posiadaja oddzielnego sprita, i tyle. Jezeli mozecie, to zrobcie link z koncem przykladu ( to by byla juz ostatnia prosba, bo reszte wiem jak zrobic). PLZZZZZZZZZ :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Ludziska pomocy, probowalem juz to zrobic sam i co wyszlo??? Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON. Wiec chcialbym aby ktos mi pokazal jak sie to robi. Powoli ucze sie gm na moich nowych grach, a na podstawie tej sie tez spporo naucze. Dlatego tez PLZZZZZZZ...... pomocy!! :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON. Wiec chcialbym aby ktos mi pokazal jak sie to robi.

 

Może jeszcze zaprowadzić cię na siusiu i poczytać bajeczkę na dobranoc? :mellow:

 

Jak rzekł Wolfoxer, zabierz się za coś łatwiejszego, np. jakąś małą platformówkę, a nie zabieraj się od razu za takie "cusie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez chyba macie gg i wiecie co to jest, wiec nie ma sie co obrazac ( do kazdego tak mowie).

 

Więc słowo LOL występuje wg. ciebie tylko na GG i, z GG znasz jego znaczenie? -_-

Dobra skończmy offtopic ;)

 

@topic: Myślisz że jak podamy ci gotowy kod to się czegoś nauczysz? ;P

Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON

Więc w czym problem? Chyba o to ci chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:sp_ike: :sp_ike: Nie, nie o to... jest sprite "a", i sprite "b". Gdy biore sprite "a", to sie zmienia w sprita "b". Oba sa oddzielnymi obiektami. Jak cos dluzej pozmieniam to sprite "a" gdzies ginie...

Podam moj zmodyfikowany kod plecaka, gdzie chce dodac nowy objekt ze spritem....

 

STEP:

 

x = object0+x; // to sa dane dla postaci, zeby nie byla na krancu ekranu

y = object0+y; // to samo

if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) // z tad jest przyklad TYMONA

{

i = instance_position( x, y, Przedmiot );

temp[0] = plecak[0];

temp[1] = plecak[1];

temp[2] = plecak[2];

 

if( instance_exists( i ) )

{

plecak[0] = i.typ;

 

with( i )

instance_destroy();

}

else

plecak[0] = noone;

 

plecak[1] = temp[0];

plecak[2] = temp[1];

 

if( temp[2] != noone )

{

i2 = instance_create( x, y, Przedmiot );

i2.typ = temp[2];

}

i = instance_position( x, y, P ); // Tutaj probowalem dodac przedmiot

temp[0] = plecak[0];

temp[1] = plecak[1];

temp[2] = plecak[2];

 

if( instance_exists( i ) )

{

plecak[0] = i.typ;

 

with( i )

instance_destroy();

}

else

plecak[0] = noone;

 

plecak[1] = temp[0];

plecak[2] = temp[1];

 

if( temp[2] != noone )

{

i2 = instance_create( x, y, P );

i2.typ = temp[2];

}

}

if keyboard_check(vk_left) x-=1; // chodzenie postaci

if keyboard_check(vk_right) x+=1; // chodzenie postaci

 

DRAW

 

for( n = 0; n < 3; n += 1 )

{

if( plecak[n] != noone )

{

draw_sprite( sPrzedmiot, plecak[n],view_xview+300 + n * 55,view_yview+450 ); // TYMONA

draw_sprite( sP, plecak[n],view_xview+300 + n * 55,view_yview+450 ); // MOJE DODANE

}

}

 

draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y );

 

teraz moze bedzie wam latwiej mnie zrozumiec....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Nie wiedzialem ze jestes poeta, moglbys mi napisac cos ciekawego.... A jezeli chodz o sprity to siedze od 2 godz. i nic... tylko z tym glupawym spritem jest cos zle. Wrrr, jak sie zlitujecie to dajcie znac bo jestem srednio poczatkujacym w trakcie nauki gml'a. :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko 2 godz ? mytslisz ze skoro suzkales 2 godz i probowales cos robic 2 godz?

To wyglada jakbys chcial w 2 gdoz nauczyc sie wszuystkiego...

niestety tak latwo nie ma..

niektórzy przecież w 2 godziny robią gry ala tibia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...