pilar36 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Mam kolejne pytanko, jak zrobic plecak taki jak w Dizzy na pegasusa, chodzi mi o taki ze mozna nosic jednoczesnie 3 przedmioty, zmieniasz je 1 klawiszem, a co masz w plecaku pokazuje sie na dole ekranu. POMOCY!!! :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej1_1 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Wystarczy znać delphi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 żeś mu pomógł... trza zrobić tablice i wyświetlanie tego itemu, ale to jest dla ciebie zbyt pogmatwane, więc weź się kolego za coś prostszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Tak jak nasz Mat mówi :) Zwykłe array: plecak[0] = noone; plecak[1] = noone; plecak[2] = noone; Za pomocą noone oznaczymy brak przedmiotu. Teraz jak podnieść przedmiot? Załóżmy że za pomocą space podnosisz. Więc kod wygląda tak: if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) { i = instance_position( x, y, oPrzedmiot ); temp[0] = plecak[0]; temp[1] = plecak[1]; temp[2] = plecak[2]; if( instance_exists( i ) ) { plecak[0] = i.typ; with( i ) instance_destroy(); } else plecak[0] = noone; plecak[1] = temp[0]; plecak[2] = temp[1]; if( temp[2] != noone ) { i2 = instance_create( x, y, oPrzedmiot ); i2.typ = temp[2]; } } Jednocześnie podnosi, przesuwa i wyrzuca przedmioty. Teraz trzeba wyświetlić: for( n = 0; n < 3; n += 1 ) { if( plecak[n] != noone ) { draw_sprite( sPrzedmiot, plecak[n], x + n * 32, y ); } } Tyle. Ktoś mnie niech sprawdzi, zaspany jestem i mogłem przez to byka strzelić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 DZIENKS TYMON -JESTES KROLEM!!!! :P :] :sp_ike: tylko powiedz jescze jak utworzyc przedmioty, i postac zeby je brala.. (I'm a noob) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Heh, nie mam siły na toporne tłumaczenia xD https://gmclan.org/up152_11_plecak.html I'm a noobDla mnie możesz być nawet bogiem. Bezwzględnie, każdy powinien uczyć się we własny zakresie, a nie biegać z tak banalnymi problemami na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Wszystko ok, ale 1 problem... ja nie chce zeby myszka byla graczem, lecz postac ktora porusza sie klawiatura... probowalem sam to zrobic ale mi nie wychodzi :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Rany, wystarczy pomyśleć! :] Usuń ze stepa dwie pierwsze linijki i dodaj poruszanie się strzałkami. I jeszcze jedna sprawa! DZIENKS TYMON -JESTES KROLEM!!!! Obraziłeś Go. On jest Bogiem. Conajmniej. :] I do tego wszyscy Go kochają. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 :sp_ike: Lolu, probowalem juz tak, ale nie udaje mi sie. Step robi swoje - czyli przenosi bohatera na ley gorny rog ..... podajcie przyklad i juz (bedziecie mieli spokoj) :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 sp_ike.gif Lolu, probowalem juz tak, ale nie udaje mi sie. Step robi swoje - czyli przenosi bohatera na ley gorny rog ..... podajcie przyklad i juz (bedziecie mieli spokoj) sp_ike.gif hłech. a pomyślałeś troszeczkę? jak masz ten "skrypt na chodzenie" zrobiony? bo może np: zamiast: x=-1 wpisz x-=1 poprubuj z tym. I troszeczkę milej proszę EDIT: ale on chyba niewie nawet co on tam w stepie powypisywał :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ok teraz wyszlo, ale przedmioty (ktorych bedzie ze 100) nie beda w jednym spricie i obiekcie, lecz w kilkunastu - i w tym problem. Bo probowalem zrobic dalej plecak na te inne objekty, ale dodaje ciagle ten sam - albo wcale.......... jak zrobic przedmioty w odzielnych obiektach tak, aby plecak mogl je brac ?? :sp_ike: B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 @up Zrób je dobrze :ranting2: BTW: Żeby nie dostać warna: Jeżeli chcesz żebyśmy ci pomogli to nie wyzywaj nas a poza tym bierzesz sie za "dobre" gry a nie umiesz zrobić chodzenia. Zrób pakmana (o ile ci wyjdzie) a potem sie bierz za coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 :sp_ike: Slowem "lolu" nie mialem nic zlego na mysli. Przeciez chyba macie gg i wiecie co to jest, wiec nie ma sie co obrazac ( do kazdego tak mowie). Wiec pomozecie mi w tych obiektach?? Chce aby plecak bral obiekty ktore posiadaja oddzielnego sprita, i tyle. Jezeli mozecie, to zrobcie link z koncem przykladu ( to by byla juz ostatnia prosba, bo reszte wiem jak zrobic). PLZZZZZZZZZ :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Ludziska pomocy, probowalem juz to zrobic sam i co wyszlo??? Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON. Wiec chcialbym aby ktos mi pokazal jak sie to robi. Powoli ucze sie gm na moich nowych grach, a na podstawie tej sie tez spporo naucze. Dlatego tez PLZZZZZZZ...... pomocy!! :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON. Wiec chcialbym aby ktos mi pokazal jak sie to robi. Może jeszcze zaprowadzić cię na siusiu i poczytać bajeczkę na dobranoc? :mellow: Jak rzekł Wolfoxer, zabierz się za coś łatwiejszego, np. jakąś małą platformówkę, a nie zabieraj się od razu za takie "cusie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Tylko ze ja juz robilem platformowki, i umiem je robic, dlatego tez zeby zrobic lepsza gre potrzebuje plecaka takiego jaki bedzie mi potrzebny... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Przeciez chyba macie gg i wiecie co to jest, wiec nie ma sie co obrazac ( do kazdego tak mowie). Więc słowo LOL występuje wg. ciebie tylko na GG i, z GG znasz jego znaczenie? -_- Dobra skończmy offtopic ;) @topic: Myślisz że jak podamy ci gotowy kod to się czegoś nauczysz? ;P Gdy bierze drugi przedmiot ktory musi miec u mnie odzielnego sprita zmienia sie w sPrzedmiot tak jak mi podal nasz BOG TYMON Więc w czym problem? Chyba o to ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 :sp_ike: :sp_ike: Nie, nie o to... jest sprite "a", i sprite "b". Gdy biore sprite "a", to sie zmienia w sprita "b". Oba sa oddzielnymi obiektami. Jak cos dluzej pozmieniam to sprite "a" gdzies ginie... Podam moj zmodyfikowany kod plecaka, gdzie chce dodac nowy objekt ze spritem.... STEP: x = object0+x; // to sa dane dla postaci, zeby nie byla na krancu ekranu y = object0+y; // to samo if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) // z tad jest przyklad TYMONA { i = instance_position( x, y, Przedmiot ); temp[0] = plecak[0]; temp[1] = plecak[1]; temp[2] = plecak[2]; if( instance_exists( i ) ) { plecak[0] = i.typ; with( i ) instance_destroy(); } else plecak[0] = noone; plecak[1] = temp[0]; plecak[2] = temp[1]; if( temp[2] != noone ) { i2 = instance_create( x, y, Przedmiot ); i2.typ = temp[2]; } i = instance_position( x, y, P ); // Tutaj probowalem dodac przedmiot temp[0] = plecak[0]; temp[1] = plecak[1]; temp[2] = plecak[2]; if( instance_exists( i ) ) { plecak[0] = i.typ; with( i ) instance_destroy(); } else plecak[0] = noone; plecak[1] = temp[0]; plecak[2] = temp[1]; if( temp[2] != noone ) { i2 = instance_create( x, y, P ); i2.typ = temp[2]; } } if keyboard_check(vk_left) x-=1; // chodzenie postaci if keyboard_check(vk_right) x+=1; // chodzenie postaci DRAW for( n = 0; n < 3; n += 1 ) { if( plecak[n] != noone ) { draw_sprite( sPrzedmiot, plecak[n],view_xview+300 + n * 55,view_yview+450 ); // TYMONA draw_sprite( sP, plecak[n],view_xview+300 + n * 55,view_yview+450 ); // MOJE DODANE } } draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y ); teraz moze bedzie wam latwiej mnie zrozumiec.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 x = object0+x; // to sa dane dla postaci, zeby nie byla na krancu ekranu y = object0+y; // to samo oO!!?? OMG! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 A o rodzicach nie słyszano? Chcesz przedmiotu o typie 9 to dodajesz nowy obiekt, ustawiasz mu jako rodzic ten podstawowy i w create dopisujesz typ = 9. Proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Heh, ze tez o tym nie pomyslalem wczesniej, przeciez uzywalem tego w moich platformowkach.... Dzienks Tymon. Pewnie cie zamencze, ale nowy obiekt z parent zmienia sie w sprita z rodzica... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Probowalem robic cos ze spritami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 To daj w draw kod rysowania sprite jakiego tam chcesz i już :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Jezu, to masz problem z używaniem subimage'ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Wraz to samo, jest sprite na mapie, gdy bierze go do plecaka to zmienia sie w sprite rodzica... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 @up Może sam pogłówkujesz? Pomęczysz sie nad tym z pół roku i sie sporo nauczysz :D @Dziadek Ja mu moge nawet napisać bajeczke albo wierszyczek bo to robie czasem :P (z wierszami to serio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Nie wiedzialem ze jestes poeta, moglbys mi napisac cos ciekawego.... A jezeli chodz o sprity to siedze od 2 godz. i nic... tylko z tym glupawym spritem jest cos zle. Wrrr, jak sie zlitujecie to dajcie znac bo jestem srednio poczatkujacym w trakcie nauki gml'a. :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 tylko 2 godz ? mytslisz ze skoro suzkales 2 godz i probowales cos robic 2 godz? To wyglada jakbys chcial w 2 gdoz nauczyc sie wszuystkiego... niestety tak latwo nie ma.. niektórzy przecież w 2 godziny robią gry ala tibia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się