Makary155 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Chciałbym zrobić grę, z deka podobną do wormsów. Wszystko ładnie mi idzie, ale mam kłopot z AI. Mógłby ktoś mi pomóc? Z góry dziękuje :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Z czym masz dokładnie problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Z czym masz dokładnie problem? Z ... celnością gracza komputerowego. Często bywa tak, że detonuje się sam, bo dobiera moc strzału losowo. Dobra, musze iść odpowiem w czwartek, bo siedze w kafejce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Z ... celnością gracza komputerowego. Często bywa tak, że detonuje się sam, bo dobiera moc strzału losowo. No to niech mocy strzału nie dobiera losowo, tylko niech sprawdza warunki atmosferyczne, wiatr, warunki geologiczne, itp. i potem odda strzał. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Jak mówi dziadekkleofas. Pamiętaj, żeby mimo wszystko zostawić pewną losowość (zależną od stopnia trudności najlepiej), bo ultra-celne AI zabawne nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 niech se obiera cel, sprawdza poza tym co mowi dziadziu odleglosc do swojego celu i jesli potrafisz to niech sprawdza czy nie ma przed nim sciany :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 co do siły to wg. mnie najpierw komputer musi obliczyć drogę między nim a postacią gracza. potem względem toru (przyda się path finding) wyznacza siłę oraz kierunek wystrzału. siłę w tym sposobie komputer również może losować np. jeżeli odległość jest mniejsza niż ileśtam to komp losuje w przedziale ileśtam do ileśtam, jeżeli jest większa bądź równa od iluśtam to ileśtam itp. ja bym tak kombinował ;P pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 5 Grudnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 W wormsach AI nie bada toru lotu i moim zdaniem nie jest to najważniejsze. Robak może przywalać w ścianę, aż ją zburzy, a co tam. :) Ważne jest tylko by ustalić fizykę gry, następnie 2 przykładowe tory lotu, do których będziemy odnosić resztę lub wyliczyć matematycznie (ja jej już nie mam od paru lat, więc na mnie nie liczyć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Dzięki za rady. Jakoś sprubuje sam to rozwiązać,ale w GML za dobry nie jestem... Jeszcze raz dzięki :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kariera008 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Makary155 daz ta gre na gmclan?bo jak tak to fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Jakoś sprubuje sam to rozwiązać,ale w GML za dobry nie jestem... Jeszcze raz dzięki No wiesz - prędzej czy później i tak musiałbyś się GML nauczyć. Zawsze lepiej zacząć wcześniej. GM już tak ma - podstawy są bardzo proste, ale jak już robisz prawdziwą grę, to nagle okazuje się, że jednak trzeba się nauczyć programować. Zresztą to ogromna zaleta tego programu jako narzędzia do nauki. A akurat system celowania a'la worms na pewno będzie wymagał trochę liczenia. Powodzenia. EDIT: I pisze się "spróbuję" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się