Skocz do zawartości

tworzę grę i proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

co do siły to wg. mnie najpierw komputer musi obliczyć drogę między nim a postacią gracza. potem względem toru (przyda się arrow.gif path finding) wyznacza siłę oraz kierunek wystrzału. siłę w tym sposobie komputer również może losować np. jeżeli odległość jest mniejsza niż ileśtam to komp losuje w przedziale ileśtam do ileśtam, jeżeli jest większa bądź równa od iluśtam to ileśtam itp.

ja bym tak kombinował ;P

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

W wormsach AI nie bada toru lotu i moim zdaniem nie jest to najważniejsze. Robak może przywalać w ścianę, aż ją zburzy, a co tam. :) Ważne jest tylko by ustalić fizykę gry, następnie 2 przykładowe tory lotu, do których będziemy odnosić resztę lub wyliczyć matematycznie (ja jej już nie mam od paru lat, więc na mnie nie liczyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś sprubuje sam to rozwiązać,ale w GML za dobry nie jestem... Jeszcze raz dzięki

 

No wiesz - prędzej czy później i tak musiałbyś się GML nauczyć. Zawsze lepiej zacząć wcześniej. GM już tak ma - podstawy są bardzo proste, ale jak już robisz prawdziwą grę, to nagle okazuje się, że jednak trzeba się nauczyć programować. Zresztą to ogromna zaleta tego programu jako narzędzia do nauki.

 

A akurat system celowania a'la worms na pewno będzie wymagał trochę liczenia.

 

Powodzenia.

 

EDIT: I pisze się "spróbuję" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...