Remx Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 ............................................ Witam ponownie :P wiem wiem za dużo się rozpisuje na forum ale juz niebawem tak nie bedzie bo juz duzo sie sam dowiedziałem o GM :) ale nadal się uczę :P i szukam pomocy :) a mianowicie. Chce zrobić przewijanie ekranu myszką cos w stylu RTS ze jak kursorem dojedziemy do obrzeży ekranu przesówa sie nam widok(ekran). ale jeszcze to nie wszystko normalnie niedało by sie przesówac ekranu dopuki sie nie zaznaczy którejś z postaci a po zaznaczeniu jej postac przekaze zmienna do skryptu np: global.zasieg=1800; skrypt zas ten od przesówania ekranu nie pozwoli dla myszki oddalić się o 1800 pixeli od tej ze postaci. Chce tej sztuczki użyć niby zasięg-widok postaci. czyli nawet jak bron dalszy ma zasię to niestety oczy nam nie pozwolą zobaczyc wroga dalej oddalonego. Dziekuje i Pozdrawiam ................. Nikt niewie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Ponizej przedstawiam przykład mojej idei position obj_B x=921 y= 1335 if (check=1) then view_object[0]=cursor; if (position_cursor+222 > position_obj_B) then view_object[0]= stop_move ; circle_obj_B=position max tylko jak to teraz zrobic wiem ze chyba trzeba użyć distanse ale jak napisac skrypt aby ten dystans byl wykreslany jako koło :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 hehe Remx zadajesz zbyt skomplikowane pytania jak na to forum :lol: Przedewszystkim musisz w kazdej postaci zaznaczyc wartosc o jaką mozna przesunac widok po jej zaznaczeniu. Nastepnie tworzysz "flagę" ktora bedzie mowic czy dana postac jest zaznaczona. ( Pamietaj tez zeby odznaczyc wszystkie pozostale postacie zaznaczając tą jedyną ). Tak przygotowany tworzysz view[0] i ustawiasz jego parametry. Nie wiadomo czy zaznaczona postac ma "zasieg widzenia " wiekszy niz aktualne ustawienia widoku... wiec na wszelki wypadek zawsze centruj widok na zaznaczanej postaci. Nastepnie w step kursora myszki sprawdzasz 3 rzeczy : 1) czy postac jest zaznaczona 2) czy kuror jest blisko krawedzi widoku 3) czy odleglosc kursora myszki od postaci nie jest wieksza niz zasieg widzenia Jesli wszystkie te wartosci są pozytywne ( sprawdzasz warunek dla AND ) to mozna przesuwac jesli nie.. to nie. Jesli nie poradzisz sobie mimo mojej podpowiedzi, daj znac z czym masz problem ( lub jesli w ogole nie zrozumiales ) a postaram sie wyjasnic bardziej dokaldnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 tak flagi mam tak ze jak klikne postac top globalna zmienna (global.nrpost) przyjmuje tak jagby kod unikalny a inne postacie maja w sobie skrypty zrobione tak ze : if (global.nrpost=xxxxx) then { skrypt } else break; wiec wykonuje w danym momencie skrypt tlko zaznaczonej postaci a co do kursora to mam cos takiego ze zrobilem element o_cursor i ma on w stepie x=mouse_x y=mouse_y view_vspeed=4; view_hspeed=4; oraz postacie maja w sobie wpisane ze jak sie kliknie na postac to view_object[0]=obj_postac_A; a krawedzie ekranu zrobilem tak view_vboard[0]=10 view_hboard[0]=10 teraz jest tylko do zrobienia moze cos takiego ze jak o_cursor odali sie od postaci to v i h speed przyjmie zero :) moze to zadziala :huh: ....................... na domowym forum GM ktos mi zapodał taki kod move_direction=point_direction(you.xprevious,you.yprevious,you.y,you.x) if point_distance(you.x,you.y,center_of_view.x,center_of_view.y) > 300 { do { center_of_view.x = center_of_view.x + 3 * cos(degtorad(move_direction)) center_of_view.y = center_of_view.y - 3 * sin(degtorad(move_direction)) } until point_distance(you.x,you.y,center_of_view.x,center_of_view.y) <= 300 } jeszcze nie sprawdzaelem czy dziala i o co w nim biega :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 hehe Remx zadajesz zbyt skomplikowane pytania jak na to forum :lol: Ekhem, co masz na myśli? <_< Choosen : powinienes odpowiadac na pytania zamiast zadawac wlasne i to nie na temat... no chyba ze pytanie bylo nazbyt skomplikowane :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się