Skocz do zawartości

Policja


Marot

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zrobić wóz policyjny (nawet kilka), który jak popełnimy jakieś przestępstwo, to zaczyna nas gonić i włącza syrenę i światła te górne. Użyję do tego spritów domyślnych.

 

Aha. Jeszcze wszystko ma być w 360stopni

 

 

 

 

Stworzyłem 2 sprity (jeden z obracająca się policją z czerwonym światłem, a drugi z niebieskim).

 

W create mam:

 

direction = 360

image_single = direction * image_number/360

 

W Step:

/Sprite faces correct/ - klocek z liba 360.
if global.goni > 0
/Sets object as Guided Misle/ - klocek z liba 360.
else
speed=0 //kiedy jesteś niewinny lub policja cię złapała to stoi w miejscu

 

Teraz zaczynają się schody...

 

Zrobiłem tak:

 

Begin Step:

if global.goni > 0
/Change sprite to policja_czerw, subimage: direction*image_number/360, speed: 100/ - klocek
sprite_index=policja_czerw

 

End Step: (odwrotnie)

if global.goni > 0
/Change sprite to policja_nieb, subimage: direction*image_number/360, speed: 100/ - klocek
sprite_index=policja_nieb

 

 

Collision event with object yourcar:

/bounce against solid objects for self/
/bounce against solid objects for other/

if global.goni > 0
{
score-=2000 //grzywna
global.wiad3=global.wiad2;
global.wiad2=global.wiad1;
global.wiad1="Zapłaciłeś 2000zł grzywny..";
global.goni = 0
}

 

 

Błędy w kodzie:

1. Światła się nie zmieniają, jak cię goni policja. (czy za wolno się zmieniają, czy coś jest nie tak??) Chciałem to zrobić w jednym spricie, ale za dużo ręcznej roboty z przekładaniem subimagów, żeby najpierw były wszystkie niebieskie a potem czerwone.

2. Za kazdym zderzeniem z policją, niezależnie czy cię gonią czy nie, płacisz grzywnę. // już poprawione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad jest, poniewaz na poczatku stepu ustawiasz na czerwona policje, a na koniec stepu na niebieska. Czyli najpierw robi sie czerwona, pozniej srawdza czy ma gonic, i odrazu zmienia sie na czerwona; dopiero tym zmienia sie wyswietla. Powinienes zrobic to np. tak

create

sprit=0

step

sprit=1-sprit
switch(sprit)
{
   case 0:sprite_index=policja_czerw;break
   case 1:sprite_index=policja_nieb;break
}

Analogiczne mozesz dodac wiecej klatek do animacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest do zmian sprita, nie animacji. Mozesz narsowac w kilku spritach animacje pojazdu zwroconego w prawo, pozniej dodaj 359 klatek do obracania sie we wszystkie kierunki. Wtedy jezeli animacja ma 5 klatek to starszy 5 switchow zeby zmieniac ciagle sprita na innego, obroconego ciagle w ta sama strone, co bedzie wygladalo jak animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...