Marot Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Chcę zrobić wóz policyjny (nawet kilka), który jak popełnimy jakieś przestępstwo, to zaczyna nas gonić i włącza syrenę i światła te górne. Użyję do tego spritów domyślnych. Aha. Jeszcze wszystko ma być w 360stopni Stworzyłem 2 sprity (jeden z obracająca się policją z czerwonym światłem, a drugi z niebieskim). W create mam: direction = 360 image_single = direction * image_number/360 W Step: /Sprite faces correct/ - klocek z liba 360. if global.goni > 0 /Sets object as Guided Misle/ - klocek z liba 360. else speed=0 //kiedy jesteś niewinny lub policja cię złapała to stoi w miejscu Teraz zaczynają się schody... Zrobiłem tak: Begin Step: if global.goni > 0 /Change sprite to policja_czerw, subimage: direction*image_number/360, speed: 100/ - klocek sprite_index=policja_czerw End Step: (odwrotnie) if global.goni > 0 /Change sprite to policja_nieb, subimage: direction*image_number/360, speed: 100/ - klocek sprite_index=policja_nieb Collision event with object yourcar: /bounce against solid objects for self/ /bounce against solid objects for other/ if global.goni > 0 { score-=2000 //grzywna global.wiad3=global.wiad2; global.wiad2=global.wiad1; global.wiad1="Zapłaciłeś 2000zł grzywny.."; global.goni = 0 } Błędy w kodzie: 1. Światła się nie zmieniają, jak cię goni policja. (czy za wolno się zmieniają, czy coś jest nie tak??) Chciałem to zrobić w jednym spricie, ale za dużo ręcznej roboty z przekładaniem subimagów, żeby najpierw były wszystkie niebieskie a potem czerwone. 2. Za kazdym zderzeniem z policją, niezależnie czy cię gonią czy nie, płacisz grzywnę. // już poprawione :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Blad jest, poniewaz na poczatku stepu ustawiasz na czerwona policje, a na koniec stepu na niebieska. Czyli najpierw robi sie czerwona, pozniej srawdza czy ma gonic, i odrazu zmienia sie na czerwona; dopiero tym zmienia sie wyswietla. Powinienes zrobic to np. tak create sprit=0 step sprit=1-sprit switch(sprit) { case 0:sprite_index=policja_czerw;break case 1:sprite_index=policja_nieb;break } Analogiczne mozesz dodac wiecej klatek do animacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Skoro robię tę grę w 360stopniach, to mam dodawać 720 case'ów? Co byś doradził. Chyba coś źle zrozumiałem. Wypróbuję jutro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Ale to jest do zmian sprita, nie animacji. Mozesz narsowac w kilku spritach animacje pojazdu zwroconego w prawo, pozniej dodaj 359 klatek do obracania sie we wszystkie kierunki. Wtedy jezeli animacja ma 5 klatek to starszy 5 switchow zeby zmieniac ciagle sprita na innego, obroconego ciagle w ta sama strone, co bedzie wygladalo jak animacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 To ja jeszcze dodam, że aby stworzyć automatycznie odpowiednią ilość klatek, należy użyć narzędzia 'Animation->Rotation sequence' w edycji sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 14 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 O 'Animation->Rotation sequence' to dobrze wiem, bo całą gierkę robię w 360stopniach, a samochodów dodałem dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 najprościej to by było usunąć animacje skręcania i zastąpić ją image_angle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marot Opublikowano 14 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Dzięki za pomoc! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Zakladalem, ze skoro robi animacje w 360 kierunkach, to nie ma zarejestrowanej wersji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiek Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 lalalallallaaa keygenem zrobisz wszystko :P i tak mozesz go sciagnac no dalej kliknij download!!!:D DOWNLOAD Oj sory dalem niedzialajacy link poprawny jest tu: DOWNLOAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się