Skocz do zawartości

strzelanie w platformówie


kalwap12

Rekomendowane odpowiedzi

a ja chyba wiem w czym problem :D chodzi pewnie o ot ze dałes ze jak wcisniesz klawisz odp. za strzelanie to masz instance_create(x,y,pocisk); czy cos w tym stuli i nadajesz mu speeda=4 załóżmy, nie wziąłeś pod uwagre tego ze odwracasz się w inną stronę i zawsze masz ten sam direction dla pocisku. Musisz se zrobić zmienną np: kierunek=1;

1 - prawo, 2 - lewo

i przy nacisnieciu strzalki w prawo i lewo zmieniasz wartośc zmiennej kierunek na taką jaką trzeba. Potem przy tworzeniu pocisku sprawdzasz jaki masz kierunek i taki ustawiasz direction dla swojego pocisku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo proste :) .

W chodzeniu w lewo daj kod:

direction=180

a w chodzeniu w prawo:

direction=0

Teraz w kodzie strzelania daj coś takiego:

strzal=instance_create(x,y,strzal);
with(strzal) motion_set(self.direction,7); // ta druga wartość to szybkość

Wtedy uzależniasz kierunek strzału od kierunku chodzenia.

 

Chyba dobrze napisałem xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...