kalwap12 Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Próbuje próbuje .... i nic. Już tydziń siedze w jedny miejscu bo niemoge zrobić strzelania w lewo. W zasadzie to praktycznie tylko tego brakuje w mojej grze. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Na czym opierasz ruch platformowy? Chodzi mi bardziej o ruch poziomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalwap12 Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jeśli możesz to mów bardziej po normalnemy mam dopiero 13 lat i niebardzo wiem jak sie robi gry. Tą co robie teraz to tak na próbe ale wszystkie szczeguły sie liczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Chodzi mu o to, jak napisałeś silnik chodzenia (czy tam zrobiłeś). No i, czy jest to gra z widokiem od góry czy od boku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalwap12 Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 wszystko widać z boku. strzelanie w prawo zrobiłem. a chodzi mi o to że jak sie będzie iść w lewo to żeby zamiast w prawo strzelało sie w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Czyli direction :P To zrób tak: i = instance_create(x,y,obiekt_kuli); i.direction = direction; Mam nadzieję że wiesz o co chodzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 a ja chyba wiem w czym problem :D chodzi pewnie o ot ze dałes ze jak wcisniesz klawisz odp. za strzelanie to masz instance_create(x,y,pocisk); czy cos w tym stuli i nadajesz mu speeda=4 załóżmy, nie wziąłeś pod uwagre tego ze odwracasz się w inną stronę i zawsze masz ten sam direction dla pocisku. Musisz se zrobić zmienną np: kierunek=1; 1 - prawo, 2 - lewo i przy nacisnieciu strzalki w prawo i lewo zmieniasz wartośc zmiennej kierunek na taką jaką trzeba. Potem przy tworzeniu pocisku sprawdzasz jaki masz kierunek i taki ustawiasz direction dla swojego pocisku :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalwap12 Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jeśli można to proszę jaśniej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 To bardzo proste :) . W chodzeniu w lewo daj kod: direction=180 a w chodzeniu w prawo: direction=0 Teraz w kodzie strzelania daj coś takiego: strzal=instance_create(x,y,strzal); with(strzal) motion_set(self.direction,7); // ta druga wartość to szybkość Wtedy uzależniasz kierunek strzału od kierunku chodzenia. Chyba dobrze napisałem xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 nom, ja wpadlem na to 2 min. po napisaniu posta, sposób, który podał Marmot jest lepszy bo ni wprowadzasz nowej zmiennej do pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalwap12 Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 powiedz dokladnie gdzie co wklejać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 przecież powiedział dokładnie -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Napisałem dokładnie, gdzie co i jak wklejasz. Jak nie wiesz, to kod dajesz w klocek Execute A Piece Of Code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 11 Listopada 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Słuchajcie, jak ma koleś rozumieć, skoro mu podajecie kod GML, a on jego nie umie? Marmot, daj screenshota z klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 @Ranmus: Nie mam wgranego GM, kod pisałem z pamięci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalwap12 Opublikowano 14 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 no dobra ale kogo mam słuchać ???? I wrezszcie powiedzcie jak zrobić to strzelanie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 to ci wystarczy. Jeżeli chcesz mogę ci to zrobić na klockach... https://gmclan.org/up44_11_strzelanie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się